Het Swift blog, van de JREF, schreef over onzin-producten vanuit het perspectief van de marketing.

As a marketer who happens to be a skeptic and to have been cursed with a conscience, I have encountered and declined my share of earning opportunities with said other kind.
There was, for instance, the video producer who wanted me to script a direct response TV commercial for a mineral which, when placed in a refrigerator, allegedly made food last longer. Intrigued, I asked if the product worked. “No,” he said, “but that’s what we’re claiming.” I sent him on his way.
(…)
There was the software that claims to but doesn’t predict stock prices. The dial-an-astrologer company. The not-for-profit organization whose mission is the disenfranchisement of all who are not white, middle-aged, male, straight, ultra-conservative and, of course, right-wing Christian. The weight-loss hypnotherapist.

Lees het volledige artikel hier.

Steun Kloptdatwel

De marketing van onzin-producten 1Waardeer je dit artikel? Je kunt onze site steunen met een financiële bijdrage. Dat waarderen wij dan weer! Een donatie kun je doen via dit betaalverzoek (of klik op de afbeelding hiernaast).

NB de rekening staat op naam van Maarten Koller, formeel eigenaar van deze site.