• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Kloptdatwel?

  • Home
  • Onderwerpen
    • (Bij)Geloof
    • Columns
    • Complottheorieën
    • Factchecking
    • Gezondheid
    • Hoax
    • Humor
    • K-d-Weetjes
    • New Age
    • Paranormaal
    • Pseudowetenschap
    • Reclame Code Commissie
    • Skepticisme
    • Skeptics in the Pub
    • Skeptische TV
    • UFO
    • Wetenschap
    • Overig
  • Skeptisch Chatten
  • Werkstuk?
  • Contact
  • Over Kloptdatwel.nl
    • Activiteiten agenda
    • Colofon – (copyright info)
    • Gedragsregels van Kloptdatwel
    • Kloptdatwel in de media
    • Interessante Links
    • Over het Bol.com Partnerprogramma en andere affiliate programma’s.
    • Social media & Twitter
    • Nieuwsbrief
    • Privacybeleid
    • Skeptisch Chatten
      • Skeptisch Chatten (archief 1)
      • Skeptisch Chatten (archief 2)
      • Skeptisch Chatten (archief 3)
      • Skeptisch Chatten (archief 4)
You are here: Home / Gezondheid / Robert De Niro achter geplande vertoning anti-vaccinatie docu op Tribeca filmfestival

Robert De Niro achter geplande vertoning anti-vaccinatie docu op Tribeca filmfestival

26 March 2016 by Pepijn van Erp 77 Comments

Een verklaring op de Facebook-pagina van het Tribeca filmfestival maakt duidelijk hoe het de terecht verguisde Andrew  Wakefield gelukt is om zijn anti-vaccinatiedocumentaire Vaxxed z’n première te laten beleven op dit prestigieuze festival [zie update]. Het is de schuld van filmacteur Robert De Niro, mede-oprichter van Tribeca. Hij laat weten:

Grace and I have a child with autism and we believe it is critical that all of the issues surrounding the causes of autism be openly discussed and examined. In the 15 years since the Tribeca Film Festival was founded, I have never asked for a film to be screened or gotten involved in the programming. However this is very personal to me and my family and I want there to be a discussion, which is why we will be screening VAXXED. I am not personally endorsing the film, nor am I anti-vaccination; I am only providing the opportunity for a conversation around the issue.

Waarom er nog sprake zou moeten zijn rondom de vraag of de BMR-vaccinaties iets met het voorkomen van autisme van doen heeft, verbaast iedereen die deze onverkwikkelijke toestand gevolgd heeft. Die is voor een belangrijk deel te wijten aan de frauduleuze praktijken van de voormalig dokter Wakefield, die niet voor niets zijn titel is kwijtgeraakt en nu dus via een documentaire propagandafilm zijn gelijk probeert te halen.

Er is veel commotie op blogs, krantenwebsites en social media over deze geplande vertoning van de propagandafilm van Wakefield. Twitteraar Joe Hanson corrigeerde voor Tribeca de biografie die ze voor Wakefield op hun site hadden staan:

Hey @Tribeca, I fixed some errors in Andrew Wakefield’s bio for you pic.twitter.com/JOMg7SRCuZ

— Joe Hanson (@jtotheizzoe) 25 maart 2016

wakefield-tribeca-bio-corrected

Tribeca heeft inmiddels die inaccurate biografie van Wakefield van de site gehaald (vergelijk de versie van 26 maart met die van  24 maart). De vraag is wat er voor in de plaats komt.

Update 27/3/2016 0:03: soms kan het snel gaan, Tribeca heeft net laten weten dat ze er toch van af zien. Update op die Facebook mededeling:

UPDATE: 4/26/2016 Statement from Robert De Niro, co-founder of the Tribeca Film Festival, regarding VAXXED at the Festival:

“My intent in screening this film was to provide an opportunity for conversation around an issue that is deeply personal to me and my family. But after reviewing it over the past few days with the Tribeca Film Festival team and others from the scientific community, we do not believe it contributes to or furthers the discussion I had hoped for.

The Festival doesn’t seek to avoid or shy away from controversy. However, we have concerns with certain things in this film that we feel prevent us from presenting it in the Festival program. We have decided to remove it from our schedule.”

 

Steun Kloptdatwel

Robert De Niro achter geplande vertoning anti-vaccinatie docu op Tribeca filmfestival 1Waardeer je dit artikel? Je kunt onze site steunen met een financiële bijdrage. Dat waarderen wij dan weer! Een donatie kun je doen via dit betaalverzoek (of klik op de afbeelding hiernaast).

NB de rekening staat op naam van Maarten Koller, formeel eigenaar van deze site.

« Previous Entry
Vliegende schotel gestolen in Roswell
Next Entry »
Reclame voor homeopathische griepvaccinatie mag niet. Natuurlijk niet.

Filed Under: Gezondheid Tagged With: Robert de Niro, tribeca, vaccinatie, wakefileld

Reader Interactions

Comments

  1. FVerweven says

    27 March 2016 at 00:35

    Goed te zien dat Twitter/internet niet alleen hypes veroorzaakt, maar ook misstanden kan stoppen.

    Dat De Niro de film terugtrekt mag niet verhullen dat het minste geringste onderzoek er had toe moeten leiden dat De Niro nooit deze documentaire had willen pushen.
    Kun je in Wakefield geloven zonder op de hoogte te zijn van de controverse? Ik denk het niet, en dan zou het dus zo zijn dat De Niro gewoon een gelover is en alleen voor druk gezwicht is en niet voor argumenten.

    Toen ik las dat De Niro de Wakefield documentaire pushte verzuchtte ik al “als die celebraties geen Scientologen zijn dan zijn het wel antivaxxers”.

    Log in to Reply
    • Wilma S. says

      27 March 2016 at 08:41

      Goed te zien dat aan het terugtrekken aandacht wordt besteed:
      http://nos.nl/artikel/2095472-de-niro-trekt-anti-vaccinatiefilm-terug-van-festival.html

      De Niro trekt anti-vaccinatiefilm terug van festival

      Voor de zoveelste keer: er bestaat geen enkele relatie tussen vaccineren en autisme!
      Claimen autisme te kunnen genezen met verdunde vaccins (isotherapie, onderdeel van CEASE) is derhalve zowat crimineel te noemen. Blijf in het vervolg met je poten handen van kleine kinderen af zooitje ongeregeld!

      Log in to Reply
      • Stan says

        28 March 2016 at 03:41

        Bewijs dat er geen enkele relatie tussen vaccineren en autisme is!
        Vraag het ook even aan de vele ouders van kinderen die autisme hebben gekregen na vaccinaties.

        Log in to Reply
        • Renate1 says

          28 March 2016 at 07:40

          Een negatief kun je nooit bewijzen. Kunt u bewijzen dat autisme niet veroorzaakt wordt door: biologisch eten, computers of mobiele telefoontjes?

          Het feit dat autisme voor de ouders misschien zichtbaar wordt in de tijd na het krijgen van de vaccinatie wil nog niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is.
          Als ik na het krijgen van een borstonderzoek onder een auto loop, is daar ook geen oorzakelijk verband tussen.

        • Laurens says

          28 March 2016 at 10:11

          Dacht je nu serieus dat hier nog nooit onderzoek naar is verricht? De waarheid is dat sinds de Wakefield-studie de data van miljoenen kinderen zijn geanalyseerd en nooit enig verband tussen vaccinaties en autisme is geconstateerd. Een kleine greep uit het onderzoek van (enkel) 2014/15:

          1. Taylor LE, Swerdfeger AL, Eslick GD, Vaccines are not associated with autism: an evidence-based meta-analysis of case-control and cohort studies, Vaccine. 2014 Jun 17;32(29):3623-9, met als conclusie:

          “Findings of this meta-analysis suggest that vaccinations are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder. Furthermore, the components of the vaccines (thimerosal or mercury) or multiple vaccines (MMR) are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder.”

          Het ging hier om de data van 1,25 miljoen (!) kinderen.

          2. Maglione MA, Das L, Raaen L, Smith A, Chari R, Newberry S, Shanman R, Perry T, Goetz MB, Gidengil C, Safety of vaccines used for routine immunization of U.S. children: a systematic review, Pediatrics. 2014 Aug;134(2):325-37, met als conclusie ten aanzien van de link vaccinaties-autisme:

          “There is strong evidence that MMR vaccine is not associated with autism.”

          3. Jain A, Marshall J, Buikema A, Bancroft T, Kelly JP, Newschaffer CJ, Autism occurrence by MMR vaccine status among US children with older siblings with and without autism, JAMA. 2015 Apr 21;313(15):1534-40, met als conclusie:

          “In this large sample of privately insured children with older siblings, receipt of the MMR vaccine was not associated with increased risk of ASD, regardless of whether older siblings had ASD. These findings indicate no harmful association between MMR vaccine receipt and ASD even among children already at higher risk for ASD.”

          De ‘large sample’ betrof in dit geval 95.727 kinderen.

          Hiertegenover staat dan de wegens fraude teruggetrokken studie van Wakefield onder slechts 12 (!) kinderen. En recent prutswerk van Hooker, dat ook alweer teruggetrokken is “because of serious concerns about the validity of its conclusions”. Je kunt er hier meer over lezen: https://kloptdatwel.nl/2014/09/16/vaccinaties-autisme-en-de-klokkenluider/

          Mijn vraag aan jou is dan wel: hoeveel meer wetenschappelijk onderzoek moet er verricht worden voordat jij ervan overtuigd bent dat de link vaccinaties-autisme niet bestaat?

        • Wilma S. says

          28 March 2016 at 13:18

          http://www.autisme.nl/autisme-nieuws/september-2015/standpunt-nva-autisme-wordt-niet-veroorzaakt-door-vaccinaties.aspx
          Home › September 2015 › Standpunt NVA (Nederlandse vereniging voor Autisme): autisme wordt niet veroorzaakt door vaccinaties

          De mythe dat vaccinaties invloed zouden hebben op het ontstaan van autisme, of de stoornis zelfs zouden veroorzaken, sterft maar niet uit. De beweringen van de voormalige Britse arts Andrew Wakefield, in zijn frauduleuze Lancet-artikel, zijn inmiddels al herhaaldelijk op wetenschappelijk niveau weerlegd. Toch blijft een kleine groep mensen hardnekkig volhouden dat het krijgen van een Autisme Spectrum Stoornis het gevolg zou zijn van de vaccinaties die aan kinderen tussen de 3 en 36 maanden gegeven worden. Vooral de BMR-vaccinatie zou volgens deze groep met grote regelmaat het ontwikkelen van ASS tot gevolg hebben.

          Onlangs publiceerde Andrew Wakefield……
          eindquote:

          De NVA wil benadrukken zich te scharen achter de standpunten van de WHO (World Health Organisation) aangaande de oorzaken van ASS en bovendien voorstander te zijn en te blijven van het Rijksvaccinatieprogramma. Wij willen dan ook oproepen tot het stoppen van verspreiden van feitelijke onjuistheden over het ontstaan van autisme, aangezien dit kan leiden tot veel onrust en onbegrip.

          Ook jou wil ik met klem verzoeken om met onmiddellijke ingang te stoppen met het rondvertellen van broodjeaapverhaaltjes en/of suggestieve vragen te stellen over autisme in relatie met vaccins. Alvast bedankt voor de medewerking.

        • Stan says

          29 March 2016 at 02:16

          Dit is je bewijs? Een standpunt? En dat oude Wakefield verhaal?

          Vele, vele ouders blijven erbij dat hun kinderen autisme hebben gekregen na vaccinaties.

          Bij de Amish (die veelal niet vaccineren) wordt zelden autisme gevonden.

          En over broodje aap-verhalen, jij zegt “er bestaat geen enkele relatie tussen vaccineren en autisme”, ik zou het graag geloven maar zou bij zulke uitspraken toch bewijs willen zien.

          Je verzoekt mij ook met klem geen ‘suggestieve’ vragen te stellen.

          Waarom zou iemand geen vragen mogen stellen hierover?

        • Wilma S. says

          29 March 2016 at 07:45

          Om vandaag de dag nog te durven beweren dat vaccins autisme veroorzaken moet je toch echt wel van kwade wil zijn….

        • Stan says

          1 April 2016 at 12:30

          Van kwade wil???
          Nee, een bezorgd mens ben ik!

          Jij komt met een (niet onderbouwd) statement dat vaccins en autisme niets met elkaar te maken hebben,

          ik vraag enkel om bewijs!!!

        • Pepijn van Erp says

          1 April 2016 at 13:01

          En hoe zou een bewijs dat jou er van kan overtuigen dat er geen relatie is er dan überhaupt uit kunnen zien?

        • Stan says

          1 April 2016 at 13:16

          Dat kan ik niet zeggen Pepijn, controlegroepen zijn vrijwel onmogelijk, en kom je dus terecht bij groepen die niet vaccineren.

          Ik vind alleen dat als iemand zoals Wilma S grote uitspraken doet als: “er bestaat geen enkele relatie tussen vaccineren en autisme”
          dat het mij toch vrij moet staan om om bewijs te vragen.

          Ik neem aan dat als je met zo’n overtuiging zulke beweringen doet, dat je daar toch een bewijs voor zal hebben.

        • Wilma S. says

          1 April 2016 at 13:38

          Dat bewijs leverde Laurens hier vier dagen geleden al:
          https://kloptdatwel.nl/2016/03/26/robert-de-niro-achter-geplande-vertoning-anti-vaccinatie-docu-op-tribeca-filmfestival/#comment-2592714792

          En om met zijn woorden in jouw richting te spreken:

          Mijn vraag aan jou is dan wel: hoeveel meer wetenschappelijk onderzoek moet er verricht worden voordat jij ervan overtuigd bent dat de link vaccinaties-autisme niet bestaat?

        • Wilma S. says

          1 April 2016 at 17:30

          Dat kan ik niet zeggen Pepijn, controlegroepen zijn vrijwel onmogelijk, en kom je dus terecht bij groepen die niet vaccineren.

          Is dat zo? Volgens anti-vaccinanten wordt autisme veroorzaakt door het conserveermiddel Thimerosal in het mazelenvaccin. Dat conserveermiddel is hier in Nederland nooit gebruikt in het Rijksvaccinatieprogramma, dus ook niet in de latere BMR-prik.
          Mag jij ons toch eens uitleggen hoe kleine kinderen autisme kunnen krijgen van iets dat niet in het betreffende vaccin zit. Daar heb je geen aanvullend onderzoek voor nodig, maar zou een portie gezond verstand voldoende moeten zijn nietwaar?

        • Pepijn van Erp says

          29 March 2016 at 08:36

          Je mag wel aannemen dat het standpunt van zo’n organisatie gebaseerd is op onderzoek, en dat is er ook ruim voorhanden (zie de links die @disqus_zyHMi4FePb:disqus gaf).
          Wat het Amish-verhaal betreft, dat staat zelfs in wikipedia uitgelegd: https://en.wikipedia.org/wiki/Amish_anomaly

          Suggestieve vragen stellen is wat anders dan gewoon vragen stellen. Het feit dat je hier al snel met allerlei mythes komt aanzetten die eindeloos herhaald worden door de antivaccinatiebrigade geeft weinig hoop op een zinvolle discussie.

        • Stan says

          1 April 2016 at 12:35

          Je mag aannemen?
          Als jij dingen wilt aannemen zonder je erin te verdiepen, fijn, doe maar.

          Suggestieve vragen? Ik vroeg iemand om bewijs voor deze uitspraak: “Voor de zoveelste keer: er bestaat geen enkele relatie tussen vaccineren en autisme!”

          Is dat suggestief?

        • Pepijn van Erp says

          1 April 2016 at 12:52

          Ja, gezien de bewoordingen van je reacties wel.

          Jij moet maar uitleggen waarom de aangehaalde studies niet voldoende zijn voor je om de conclusie te trekken dat er geen relatie is. In het algemeen is het niet goed mogelijk om een relatie met een soort wiskundige zekerheid uit te sluiten, maar al die studies laten wel zien dat als er überhaupt een relatie zou zijn, die zo miniem is dat die zelfs niet terug te vinden is in onderzoeken met enorme aantallen. Het is dus niet iets om je verder druk over te maken.

        • FVerweven says

          29 March 2016 at 11:58

          De Amish hebben geen auto, geen tractor, geen televisie, geen radio, geen indoor toilet, geen…. en zo voorts. Waarom zou het dan aan “geen vaccinatie” liggen?
          Overigens bestaan “DE” Amish niet, wat ze wel of niet van moderniteit adopteren verschilt enorm per groep, zie Wikipedia.

          En wat vaccinatie betreft:
          “It has been established since than that Omsted’s ‘reporting’ (which
          constituted asking a water cooler salesman) somehow missed the fact that
          the Amish actually do vaccinate in pretty high numbers.”
          http://leftbrainrightbrain.co.uk/2008/06/03/how-many-autistic-amish/

        • Stan says

          1 April 2016 at 12:50

          Zoals ik al zei, de Amish vaccineren VEELAL niet, ja dat telt niet voor allen.

          Mijn terechte bezorgdheid komt door vele ouders die vertellen dat hun kinderen autisme hebben gekregen na vaccinaties.

          Als er dan groepen zijn waar niet wordt gevaccineerd (zoals ook bij vele gereformeerden in NL) en de ziekte is daar niet, dan is het toch in ieder geval opvallend en zeker de moeite waard om uit te zoeken waarom autisme daar zo weinig voorkomt.

        • FVerweven says

          1 April 2016 at 12:55

          Zoals je bij mijn link kon lezen, de Amish vaccineren VEELAL WEL en ook autisme komt bij de Amish in gelijke mate voor.

          Ik heb vele kinderen horen vertellen dat hun losse tand onder het kussen geld oplevert. Dat “vele” maakt iets nog lang niet waar.

          Nu beweer je weer dat onder gereformeerden geen autisme voorkomt, lever het bewijs eens.

        • JennyJ0 says

          19 April 2016 at 11:53

          Bij de Amish komt ook autisme voor en veel Amish vaccineren ook.

        • Constantia Oomen says

          29 March 2016 at 00:47

          Stan? Stan wie?

  2. Wilma S. says

    28 March 2016 at 19:49

    Je hoeft er meestal maar op te wachten. Ook nu vliegen de complottheorietjes je weer om de oren. Een overbekende duimzuiger was er wel heul ijverig mee bezig:
    http://scienceblogs.com/insolence/2016/03/28/mike-adams-noticed-that-the-tribeca-film-festival-has-yanked-andrew-wakefields-antivaccine-film-hilarity-ensues/

    Mike Adams noticed that the Tribeca Film Festival has yanked Andrew Wakefield’s antivaccine film. Hilarity ensues.

    Posted by Orac on March 28, 2016

    Soms moet je lachen om niet te hoeven huilen…..

    Log in to Reply
    • FVerweven says

      28 March 2016 at 21:03

      Elke arts die Wakefield ondersteunt wordt immers uit de weg geruimd…

      Door IS is er de laatste tijd wat meer aandacht voor complotten van de mainstream media. Ik denk toch dat ze (onterecht) hun neus ophalen voor wat er leeft op Geenstijl, Wanttoknow, Ninefornews en niet te vergeten de talloze blogs en FB pagina’s van de Linda Woudstra’s, de Patrick Savalle’s, de Harry Smitsen, de Desiree Röver’s e.d.

      Log in to Reply
      • FVerweven says

        28 March 2016 at 21:10

        Links vergeten:

        Brussel is het werk van de duivel
        http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4270827/2016/03/26/Brussel-is-het-werk-van-de-duivel.dhtml

        Hoe ontkracht de journalistiek complottheorieën over IS?
        https://www.joop.nl/opinies/hoe-ontkracht-de-journalistiek-complottheorieen-over-is

        Log in to Reply
        • Renate1 says

          29 March 2016 at 11:21

          Je kunt als journalist complottheorieën ontmaskeren en met feiten weerleggen, zo veel je wilt, maar ik vrees dat dit tot niet helpt. In de eerste plaats omdat de mensen die in die complotten geloven, alleen de media lezen die deze theorieën verspreiden en in de tweede plaats, omdat men ook de weerlegging van het een en ander als een complot zal zien.
          Hoe vaak zijn de complottheorieën rond de Twin Towers al niet weerlegd?

          Mensen lijken niet meer te willen lezen wat er echt aan de hand is, maar wat met hun wereldbeeld overeenkomt en waarin men vooral een andere groep de schuld kan geven.

        • FVerweven says

          29 March 2016 at 12:05

          Als je er geen aandacht aan besteedt zegt het aluhoedje juist dat de mainstream media het niet durven of mogen oppikken omdat hun complot waar is. Als je het bespreekt geef je anti-complotters een steun in de rug.

          Verzwijgen lijdt tot zeer verbaasde reacties als een hoge ambtenaar opeens twittert dat “IS een door zionisten opgezette organisatie is”.
          Diegenen die een beetje op de hoogte waren van de social media waren echt niet verbaasd.

        • Renate1 says

          29 March 2016 at 13:08

          Dat is ook waar. Zou het tonen van elkaar min of meer tegensprekende complotverhalen misschien ook wat helpen?

          Dus het verhaal over Aydan en het verhaal over IS?

          De tenenkrommende onzin die ik op Facebook zie, lees ik niet eens meer.

        • Harold1966 says

          29 March 2016 at 13:46

          De beweringen in die ‘docu’ gaan verder dan allleen maar de onbestaande relatie tussen vaccineren en de zogenaamde gevolgen. Volgens de makers bestaat er een hogere (340% increased risk) kans bij afro-amerikaanse jongentjes op ASD na een prikje, dan bij blanke jongentjes.
          Verder beweren ze dat dit ‘feit’ ,bewust, onthouden word van afro-amerikaanse ouders door de instantie, CDC, die vaccinatie verzorgt in de USA.
          Deze beweringen komen ook voort uit een studie, die foutieve cijfers gebruikte en waarvan de publicatie inmiddels is teruggetrokken.

          http://www.theguardian.com/commentisfree/2016/mar/28/robert-de-niro-anti-vaccination-tribeca-film-festival-autism
          https://en.wikipedia.org/wiki/Vaxxed

        • Pepijn van Erp says

          29 March 2016 at 14:00

          De cijfers waren wel goed, alleen de analyse flauwekul: https://kloptdatwel.nl/2014/09/16/vaccinaties-autisme-en-de-klokkenluider/

        • Harold1966 says

          29 March 2016 at 15:34

          Nu ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk, selectief shoppen in de te gebruiken correcte data.

        • Wilma S. says

          29 March 2016 at 16:38

          De beweringen rondom die ‘docu’ lopen momenteel zó de spuigaten uit dat Orac/David Gorski besloot om er nog een post over te schrijven. Dit keer is er met name een zeer bedenkelijke hoofdrol voor Del Bigtree de producer van al dat ‘fraais’:
          http://scienceblogs.com/insolence/2016/03/29/tribeca-film-festival-wrap-up-andrew-wakefields-brilliance-and-spies-and-nazis-oh-my/

          Tribeca Film Festival wrap-up: Andrew Wakefield’s “brilliance” and spies and Nazis, oh my!

          Posted by Orac on March 29, 2016

          Het blijft ongelooflijk wat anti-vaccinanten allemaal uit de kast (durven) halen vanwege hun vermeende gelijk.

        • Renate1 says

          29 March 2016 at 17:01

          Je zou deze mensen een aantal boeken over de Tweede Wereldoorlog en de nazi’s aan willen raden. Ik vermoed echter dat dan nog steeds niet begrijpen dat kritiek op hun ideeën niets, maar dan ook niets met fascisme of nazi’s te maken heeft. en dat het ook absoluut niets met onderdrukking te maken heeft.
          Misschien is ‘Alleen in Berlijn’ van Hans Fallada een aardig boek om mee te beginnen.

      • Wilma S. says

        28 March 2016 at 22:35

        Vooral ook ‘ons aller’ Door Frankema niet vergeten te noemen als het over vaccinatie gaat:

        Door Frankema

        28 maart 2016 om 21:41

        Wat ik me dus de hele tijd afvraag: WAT is er tegen Robert de Niro gezegd dat hij tot een dergelijke absurde beslissing komt? Hoe ver gaan politici om ons dom en onwetend te houden? En hoe dom kunnen ze zijn te denken dat ze er mee weg komen? Het effect dat het inderdaad op mij – en ongetwijfeld vele anderen – heeft is dat ik zodra als dit mogelijk is deze documentaire aanschaf, iedereen uitnodig die hem wil zien en een openbare vertoning organiseer. DE WAARHEID KOMT TOCH WEL BOVEN WATER!!!

        Uiteraard in 1e reactie bij Guido Bonkers Jonkers die zelf o.a. met droge ogen beweert dat Wakefield in ere hersteld werd:

        Dr. Andrew Wakefield werd zelf uit de medische praktijk verbannen in 2010. Reden was dat zijn studie die de vaccinatie tegen de mazelen, de bof en rode hond linkte aan autisme niet in orde bleek te zijn. Later werd hij echter, zonder dat de pers het écht nodig vond kennelijk, weer in volle eer hersteld.

        http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.wanttoknow.nl/nieuws/robert-de-niro-trekt-vaccin-film-vaxxed-terug/
        (donotlink.com werkt om de een of andere reden momenteel niet)

        Volgens Jonkers zou Wakefield letterlijk deze verklaring afgelegd hebben:

        Verklaring Andrew Wakefield..

        direct na het bekend maken van de beslissing om de film niet op het festival te vertonen, gaf Dr. Andrew Wakefield, de regisseur en producer van deze film, de volgende verklaring af:

        ‘Tot ons ongenoegen, hebben we vandaag moeten vernemen van de organisatie van het Tribeca Film Festival, dat zij het besluit hebben genomen, om de officiële première van de film ‘Vaxxed: From Cover-Up to Catastrophe’, niet op het festival te vertonen.

        Het was Robert de Niro, die afgelopen vrijdag deze beslissing nam, na een één-uur-durende conversatie met de republikeinse senator Bill Posey. Het is precies deze man die eerder direct verantwoordelijk was voor de contacten met CDC-klokkenluider William Thompson en wiens team NIETS heeft nagelaten om de CDC-fraudebewijzen te ontkrachten.

        Wij begrijpen dat bepaalde figuren van een organisatie met banden met het festival, ongespecificeerde beschuldigingen hebben gedaan rondom de film. Deze beschuldigingen zijn voor ons onbekend en het is dan ook niet mogelijk op ene faire manier hierop te reageren voor ons; we werden van verder commentaar afgesneden. Hopelijk is voor iedereen duidelijk, dat dit wéér een voorbeeld is van de invloed van de grote corporaties, die de vrije meningsuiting dwarsbomen, de kunst én waarheidsvinding en daarmee.. de waarheid.

        Deze actie van de Tribeca-organisatie zal niet voorkomen dat de wereld toegang krijgt tot deze film. En tot de waarheid achter de vaccinatie-industrie. Zij zullen de film ‘VAXXED’ wél te zien krijgen. Wij zijn in dat kader blij met de mobilisatie van zovelen rondom vertoningen van deze film. Inclusief artsen, medisch onderwijzenden en niet in de laatste plaats: de autistische gemeenschap. We zullen door blijven duwen en binnenkort onze plannen bekend maken.

        VOORWAARTS!

        – Andrew Wakefield (Director) and Del Bigtree (Producer)

        Log in to Reply
        • FVerweven says

          29 March 2016 at 00:17

          Helaas hebben ze wel gelijk, die docu staat straks op elke kwaksite.

          Ikzelf heb pas sinds een jaar of 4 een beetje in de gaten hoe groot het aantal kwaksites en kwakFBpagina’s is. En dat komt door discussiesites, waaronder KDW. Maar volgens mij hebben de politici én journalisten nog steeds niet in de gaten dat die wereld veel groter is dan zij denken, ze zijn net een beetje gewend aan Geenstijl en Powned. Misschien komen ze er via Rens Kroes een beetje achter.

          15 jaar geleden leerde ik dat sites als Fox niet op politieke overtuiging gestoeld waren, maar op die politieke mening die het meeste advertentiegeld opleverde. Om vervolgens nu er achter te komen dat Ninefornews op diezelfde basis opereert.
          Dan snap je opeens die drang van Robin de Boer om een niet aflatende stroom van kwakartikelen één op één klakkeloos te kopiëren/vertalen zonder zelf een bijdrage of aanvulling te leveren.

          P.S. Ik kan Donotlink ook al een paar dagen niet gebruiken.

        • Wilma S. says

          29 March 2016 at 07:33

          Helaas hebben ze wel gelijk, die docu staat straks op elke kwaksite.

          David Gorski had gisteren ook nog een uitgebreid artikel op SBM over deze kwestie zag ik en vraagt zich af of er op deze manier wel sprake is van een overwinning:
          https://www.sciencebasedmedicine.org/vaxxed-and-the-tribeca-film-festival-how-robert-de-niro-learned-the-hard-way-about-andrew-wakefield-and-the-antivaccine-movement/#more-41368

          What we could, should, and did do was to criticize and question the selection. We also had every right to start asking organizers of the Tribeca Film Festival how such a piece of scientific and cinematic dreck could have been selected. None of those of us writing critical articles called for “censorship.” The worst that we called for were (1) an accounting by the organizers of the festival for how this film was selected and (2) for skeptics to attend the screening in order to draw attention to the lies in the film and, quite frankly, to make Andy and his fellow filmmakers sweat with some uncomfortable—but polite!—questions that poke holes in the claims made in the film.

          Seeing these criticisms, Robert De Niro first tried to defend his decision through the classic technique for dealing with bad PR, the Friday afternoon press release, and then the next day decided to reverse himself and pull the film. Why? In retrospect it is obvious that De Niro had no idea what he was doing when he agreed to have Vaxxed screened at Tribeca, because he clearly did not foresee the backlash. I’m sure that, motivated by his experiences with his autistic child, he thought he was doing a good thing that might help others with autistic children. That’s how Wakefield gets you.

          Still, in a way I’m a bit disappointed. De Niro had made a horrible decision, but, once the decision had been made, I really didn’t expect it to be unmade. It would have been great to have some skeptics be among the first to see the movie in a venue that Wakefield could not completely control. I expect now that Vaxxed will probably see its first showing at an antivaccine quackfest like Autism One. Meanwhile, antivaxers like Mike Adams will portray this as yet more evidence of a “conspiracy” to suppress their viewpoint and will use it to fire up their followers. That’s why I’m not sure if this is a victory or not.
          (vet door mij)

          Whether this decision is a victory for science or not, Robert De Niro is now learning a painful lesson. He’s now finding out the hard way why those of us who’ve studied him say that Andrew Wakefield discredits anything he touches. That now includes the Tribeca Film Festival.

          Het ziet er i.i.g. voorlopig niet naar uit dat Wakefield zijn boterham op een eerlijke manier gaat verdienen.

        • Johann37 says

          2 April 2016 at 15:36

          https://youtu.be/P_-XBbSfjWQ?t=5m50s
          Hier vertelt Robin de Boer iets meer over zichzelf.

        • FVerweven says

          2 April 2016 at 16:44

          Ha, denk je veel gezien te hebben, krijg je dát.
          Geef mij maar Mork van Ork 😉

        • FVerweven says

          17 April 2016 at 21:35

          [ Jonkers die zelf o.a. met droge ogen beweert dat Wakefield in ere hersteld werd ]

          Jonkers misbruikt een rechterlijke uitspraak uit 2012 over de co-auteur John Walker Smith, wiens veroordeling voor “professionel misconduct” volgens de rechter te hard en onvoldoende onderbouwd was.
          Dat is dus nul komma nul eerherstel van het onderzoek van Wakefield, noch voor Wakefield zelf, waarvoor het zwakke excuus wordt gebezigd dat hij geen geld had om in beroep te gaan, maar een betere reden is dat hij geen schijn van kans maakt, in de UK sowieso niets meer te winnen heeft en in de US leeft als een vorst.

          http://scienceblogs.com/insolence/2012/03/08/andy-wakefield-exonerated-because-john-w/

        • Renate1 says

          18 April 2016 at 11:15

          Als de heer Jonkers zegt dat de zon schijnt, dan ben ik nog geneigd om eerst zelf naar buiten te kijken. Zelfs als hij zegt dat water nat is, ben ik nog niet geneigd hem op z’n woord te geloven.
          De man liegt meer dan alle boulevardbladen bij elkaar.

    • Marianne dO says

      31 March 2016 at 15:41

      Mike Adams heeft 7 miljoen lezers per maand.
      Onderstaand bericht wordt ook verspreid, het gaat maar door :
      FDA document admits vaccines are linked to autism.
      Er is op die site wel erg veel rare onderwerpen te lezen.
      http://www.naturalnews.com/053469_vaccines_autism_FDA_documents.html

      Log in to Reply
      • Wilma S. says

        31 March 2016 at 16:34

        Je bedoelt dit FDA document mag ik aannemen? Dat is uit 2005!, dus Adams loopt ver achter zullen we maar zeggen:
        http://www.fda.gov/downloads/BiologicsBloodVaccines/Vaccines/ApprovedProducts/UCM101580.pdf

        Het gaat over een vaccin tegen difterie, tetanus en kinkhoest (pertussis). Voor zover bekend is dit vaccin nooit in het RVP gebruikt en het is bovendien niet meer op de markt. O.a. Mike Adams laat ook zien dat hij slordig leest. De bijsluiter beweert helemaal niet dat er een verband is tussen gebruik van het vaccin en autisme. Deze stelt alleen dat er na goedkeuring van het vaccin gevallen van autisme zijn gemeld. Het melden van zulke gevallen is verplicht en het opnemen daarvan in de bijsluiter eveneens omdat – zoals ook staat in de volgende zin van de alinea – “Events were included in this list because of the seriousness or frequency of reporting”. Daaruit mag echter geen causaal verband worden afgeleid. Ná vaccinatie is niet hetzelfde als dóór vaccinatie. Er worden jaarlijks in Nederland bijvoorbeeld zo’n 180.000 kinderen geboren. Het is een statistische zekerheid dat een bepaald percentage daarvan autistisch zal zijn, astma zal hebben of hartproblemen zal ontwikkelen. Als zoiets wordt vastgesteld na een vaccinatie, zal de behandelend arts dat melden, maar daarmee is nog geen oorzakelijk verband vastgesteld. Waar het om gaat is of – in dit geval – autisme significant váker voorkomt in de groep gevaccineerde dan in de groep ongevaccineerde kinderen. En dat is nooit vastgesteld, waardoor de enkele vermelding in de bijsluiter dat er gevallen van autisme zijn gemeld op zichzelf niets zegt.

        De volgende zin in de bijsluiter zegt niet voor niets: “Because these events are reported voluntarily from a population of uncertain size, it is not always possible to reliably estimate their frequencies or to establish a causal relationship to components of Tripedia vaccine.” Uit de informatie van de Amerikaanse Food and Drug Administration valt af te leiden dat het vaccin een aantal keer is goedgekeurd, tussen 1996 en 2001. Dat was dus precies de periode waarin nog geloof werd gehecht aan het bedrog van Andrew Wakefield uit 1998. Het is dus niet vreemd dat er meldingen van autisme zijn geweest na gebruik van het vaccin en dat deze zijn opgenomen in deze bijsluiter van december 2005. Als al zo vaak gezegd is er sindsdien zeer veel onderzoek en ook zeer omvangrijk onderzoek uitgevoerd onder miljoenen kinderen, waarin elk verband tussen vaccinaties en autisme is ontkracht. Autisme komt simpelweg niet vaker voor onder gevaccineerde kinderen.

        [deze tekst is -op enkele kleine aanpassingen na- van Laurens Dragstra]

        Log in to Reply
  3. FVerweven says

    1 April 2016 at 11:10

    Ik kan het niet lezen vanwege de betaalmuur, maar de headline intrigeert:
    Zo liep Robert De Niro in de val van anti-vaccinatielobby
    http://www.volkskrant.nl/wetenschap/zo-liep-robert-de-niro-in-de-val-van-anti-vaccinatielobby~a4273842/

    Kan iemand verslag doen?

    Log in to Reply
    • Wilma S. says

      1 April 2016 at 11:42

      Het is via Blendle te lezen voor 0,15 cent en dat heb ik voor deze gelegenheid dus maar even gedaan: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/zo-liep-robert-de-niro-in-de-val-van-anti-vaccinatielobby~a4273842/

      eindquotes:

      Nu Wakefield wetenschappelijk gezien is uitgespeeld, stort hij zich op het grote doek, waar het potentiële publiek stukken groter is. Gezondheidsexperts juichen het toe dat De Niro de film alsnog weigerde te vertonen. Maar het probleem bij complotdenkers is: elke actie is olie op het vuur, ook terugtrekkende bewegingen.

      Ik durf te wedden dat ergens in een montagekamer Wakefield en zijn handlangers een nieuwe aanprijzing monteren in de trailer van Vaxxed: ‘De film die u niet mag zien van de overheid, Big Pharma én Robert de Niro.’

      (vet door mij)

      Log in to Reply
      • FVerweven says

        1 April 2016 at 11:55

        Maar hoe liep De Niro nu in de val?

        Log in to Reply
        • Wilma S. says

          1 April 2016 at 12:09

          Dat staat verwoord in de bovenstaande eindquotes van Tonie Mudde. Robert de Niro had van tevoren blijkbaar geen of weinig idee van de handel en wandel van de anti-vaccinatielobby met als hoofdmotto: ‘Het is niet goed of het deugt niet’. Daardoor is en blijft De Niro nu het slachtoffer van de complotdenkers. Ik heb zo het gevoel dat hij dat niet verwacht had.

        • Renate1 says

          1 April 2016 at 13:37

          Als het om smerige spelletjes gaat, dan gaat niets de anti-vaccinatielobby te ver, zoals je bijvoorbeeld hier:
          http://scienceblogs.com/insolence/2016/04/01/an-antivaccine-activists-explains-how-she-uses-facebook-reporting-algorithms-to-harass-and-silence-pro-science-bloggers/
          en hier:
          http://scienceblogs.com/insolence/2016/03/10/once-again-facebook-reporting-algorithms-facilitate-harassment-of-pro-science-advocates-by-antivaccine-cranks/
          kunt lezen. In de stukken van Orac staan nog meer links.

        • Pepijn van Erp says

          1 April 2016 at 12:17

          Dat staat er helemaal niet in. Orac heeft er zijn stukken wel over zitten speculeren, dat De Niro (of eerder zijn vrouw) tijdens de opname van een film (in Texas) via de regisseur die bekend staat als antivaccinationist in contact is gekomen met Wakefield. Volgens mij ging het om de film Machete (2010) met Rodriguez als regisseur, maar kan het bewuste stukje bij Orac (of in de comments daar) niet zo snel terugvinden.

        • Wilma S. says

          1 April 2016 at 12:36

          Dat vind je ook niet bij Orac, maar hier op SBM bij Gorski 😉 :
          https://kloptdatwel.nl/2016/03/26/robert-de-niro-achter-geplande-vertoning-anti-vaccinatie-docu-op-tribeca-filmfestival/#comment-2594346286

          Out of curiosity, I couldn’t help but try to figure out what film set my source had seen De Niro on. To answer this question, the most obvious things to do to try to figure this out are (1) see if De Niro had shot a film in Texas during the last decade or so, particularly near Austin, which is where Wakefield lives and (2) see if De Niro had ever done a movie with known antivaccinationists, particularly supporters of Wakefield. So I did. Regarding the latter, the first hit of a Google search about films made in Austin with Robert De Niro pulled up Machete. Being somewhat of a connoisseur of bad movies, I remembered enjoying this violent cheesefest of a film, particularly the character played by De Niro, a hilariously racist and corrupt Texas state senator. I also remembered something about the director of the movie, Robert Rodriguez, namely that he and his wife had provided Wakefield with a blurb for his book, Callous Disregard:

          Meeting Dr. Andy Wakefield changed our lives and . . . we are forever grateful. His wise and measured advice about vaccinations helped us dodge a bullet . . . Our fourth son [had] multiple allergies and repeated infections . . . We now fully realize [he] would have been a victim of immune overload had we followed the regular vaccine schedule . . . [He] is [now] bright and healthy . . . This book provides a terrifying insight into what has been happening behind the scenes as efforts redouble to silence Dr. Wakefield . . . It is a wake-up call to those who think [he] is anything other than a modern day hero fighting for all of our children.

          —Robert Rodriguez and Elizabeth Avellán, Troublemaker Studios, Austin, Texas

        • FVerweven says

          1 April 2016 at 12:51

          Dat stuk had ik inderdaad al eens gezien, maar de titel van de VK “in de val van anti-vaccinatielobby” wordt dus m.i. niet waargemaakt, althans ik zie de “val” (een vooropgezet plan, mogelijk voor één bepaald persoon) nog steeds niet.

        • Wilma S. says

          2 April 2016 at 08:39

          Wat Tonie Mudde m.i. probeerde te zeggen is dat De Niro door het terugtrekken van de film nog lang niet van de anti-vaxxers verlost is, en in die zin in een val getrapt is die hem nog lang zal heugen. Het artikeltje van Mudde laat te wensen over. Dan is bijvoorbeeld dit ook een heel stuk beter:
          http://www.livescience.com/54240-why-some-parents-are-anti-vaccination.html

          Tribeca Film Debate: Why the Anti-Vaxxers Just Won’t Quit

          by Laura Geggel, Staff Writer | March 30, 2016 06:16pm ET

          The anti-vaccination movement regained attention due to actor Robert De Niro’s decision late last week to pull the film “Vaxxed” from the Tribeca Film Festival, which he runs. But that doesn’t mean the anti-vaccination movement will fade away anytime soon, experts say.

          Despite the public pressure to pull the film — not to mention the innumerable studies showing that vaccines are safe — there are many reasons the movement persists, sociologists told Live Science.

          “I think (Jennifer Reich red. door mij) that the anti-vaxxers live in a world that I would describe as anecdotal anxiety,” meaning they become very worried after hearing or reading stories from other parents, said Jonathan Imber, a professor of sociology at Wellesley College who was not involved with Reich’s research.

          “They see a condition like autism, and they don’t really have a sense of its causes,” Imber told Live Science. And because the science is also unclear about why certain conditions develop, parents may look for purely anecdotal, and possibly inaccurate, explanations. These anecdotes may be “intensified by the material that is already out there,” including distorted science, and further raise parents’ anxieties, leading them not to vaccinate, Imber said.

          Of o.a. het echtpaar De Niro intussen wel echt goed wakker (geworden) is? De toekomst zal het leren.

        • FVerweven says

          2 April 2016 at 12:03

          OK, nu begrijp ik de strekking.

  4. Michael Zoutendijk says

    2 April 2016 at 21:22

    Bullshit site Niboeboe moet er ook eventjes mee bemoeien hoor! > http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=10493:robert-de-niro-bezwijkt-onder-druk-farma-mafia&catid=20:het-complot&Itemid=33 en (nog belachelijker!) http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=10500:robert-de-niro-in-klauwen-van-voormalige-nazis&catid=20:het-complot&Itemid=33

    Log in to Reply
    • FVerweven says

      2 April 2016 at 23:23

      Bij Niburu vinden ze aangetoond dat De Niro is bedreigd door de medische maffia en bij Naturalnews is De Niro een tweede Goebbels.

      Log in to Reply
      • Michael Zoutendijk says

        2 April 2016 at 23:57

        Wat trouwens geen LETTER van waar is natuurlijk. DeNiro heeft niets te maken met de medische maffia (waarom?) en NN wil altijd iedereen voor rotte vis uitmaken…

        Log in to Reply
        • Wilma S. says

          3 April 2016 at 07:46

          DeNiro heeft niets te maken met de medische maffia (waarom?)….(**)

          Omdat de medische maffia niet bestaat?

      • Wilma S. says

        3 April 2016 at 08:04

        In de kern slaat deze satire dan de spijker wel precies op de kop. Andrew Wakefield en Jenny McCarthy in gevecht: wie maakte de meeste kinderen onnodig ziek?: http://thesciencepost.com/andrew-wakefield-and-jenny-mccarthy-get-in-huge-fight-over-who-has-injured-more-children/

        “None of this would have been possible without my bullshit study in 1998” said Wakefield. “Everyone after that has just been riding my coat-tails. For her to take credit for all the sick and dead children I left in my wake is just ridiculous. She is showing a callous disregard for all that I have done for the pro-disease movement.”

        McCarthy conceded that Wakefield may have been the first to start the whole vaccine/autism bs, but it took a Playboy bunny to really bring it to the mainstream in America.

        Log in to Reply
        • FVerweven says

          3 April 2016 at 09:25

          The pro-disease movement 😉

        • Wilma S. says

          4 April 2016 at 01:09

          Toetje: https://www.youtube.com/watch?v=jLPXMOxup18

        • Renate1 says

          3 April 2016 at 09:39

          Maar ja, volgens mevrouw McCarthy en haar aanhang, is autisme erger dan ziekte en dood. Bovendien worden alleen kinderen van mensen die hun kinderen niet het juiste voedsel geven, ziek en dat is natuurlijk niet zo erg. En als hun (de mensen die de onzin van mevrouw McCarthy geloven) kinderen dan toch ziek worden, dan klagen ze vooral over het feit dat dit hen slapeloze nachten bezorgt en hoeveel tijd en energie ze steken in het geven van ‘natuurlijke’ ‘geneesmiddelen’.

  5. Laurens says

    13 April 2016 at 21:57

    Robert De Niro heeft nu kennelijk toch spijt van zijn beslissing om Vaxxed terug te trekken:

    https://www.yahoo.com/celebrity/news/robert-niro-wife-saw-change-170258653.html

    Waarschuwing: inclusief de klassieke dooddoener “I’m not anti-vaccine, I want safe vaccines”.

    Log in to Reply
    • FVerweven says

      13 April 2016 at 22:07

      En ‘”er zijn mensen die niet tegen een prik met penicilline kunnen, dus waarom niet tegen vaccins?” Pffff…

      Log in to Reply
      • Wilma S. says

        15 April 2016 at 11:10

        Oral heeft heel wat tekst van De Niro uit het interview van Today letterlijk uitgeschreven: http://scienceblogs.com/insolence/2016/04/14/raging-bullsht-robert-de-niro-is-the-latest-celebrity-antivaccinationist-to-spew-pseudoscientific-nonsense-to-the-world/

        Raging Bullsh*t: Robert De Niro is the latest celebrity antivaccinationist to spew pseudoscientific nonsense to the world

        Posted by Orac on April 14, 2016

        waaronder:

        De Niro follows the script:

        Some people can’t get a certain kind of shot, and they can die from it, from penicillin. So why should that not be with vaccines?

        Ugh. De Niro appears to be laboring under the delusion that scientists haven’t asked these very same questions, investigated them, and found there to be no reason for concern. They’ve investigated the MMR many times and failed to find a link to autism.

        If you don’t believe that De Niro is antivaccine, just consider what he says next. It’s pointed out to him that Andrew Wakefield has been discredited, and that is undeniably true. De Niro responds:

        Even he, I’m not so sure about. At the end of the day, even him.

        To me, anyone who thinks that Wakefield hasn’t been thoroughly discredited either doesn’t have a sufficient knowledge base to judge or doesn’t know Andrew Wakefield. Which is Robert De Niro? Who knows? I just know that he seems to think that Wakefield is anything other than the fraud he is. That’s plenty bad, man.

        Log in to Reply
    • Wilma S. says

      13 April 2016 at 22:16

      Ook in het Nederlandse nieuws: http://www.nu.nl/film/4246491/niro-betreurt-terugtrekken-anti-vaccinatie-documentaire-van-filmfestival.html

      En nog een anti-vax artikel dat al helemaal te erg is voor woorden: http://www.nujij.nl/gezondheid/hoe-robert-de-niro-het-onderspit-moest-delven.35729819.lynkx

      Gelukkig is ook daar (weer) ter zake doende tegengas gegeven, maar het lijkt op een gebed zonder einde. Het lijkt er voorlopig niet op dat we verlost worden van Andrew Wakefield & Co.

      Log in to Reply
  6. FVerweven says

    15 April 2016 at 13:31

    Dit snoepje moet er toch echt even bij:
    http://www.lbc.co.uk/james-obrien-educates-anti-mmr-mum-128687
    “Dus u slikte en deed alles wat de dokter voorschreef, maar als het om vaccinaties gaat is diezelfde dokter er opeens op uit uw kinderen te vergiftigen?”

    Via Pepijn op Twitter

    Log in to Reply
  7. Renate1 says

    21 April 2016 at 19:54

    En er is weer een nieuwe film.
    http://scienceblogs.com/insolence/2016/04/21/after-vaxxed-here-comes-another-antivaccine-documentary/

    Log in to Reply
    • FVerweven says

      21 April 2016 at 21:39

      Wat ze nog gemist hebben is dat het aantal gevallen van autisme omgekeerd evenredig is met de dikte/diepte van tv toestellen.

      Log in to Reply
    • FVerweven says

      21 April 2016 at 23:56

      It took a hot minute for batshit crazy assholes to make irresponsible
      claims about Prince dying from chemtrail “flu”, vaccines or Tamiflu.
      Thanks Internet! And thanks to the media for giving these fear-mongering
      jerks a platform to reach audiences with this nonsense.
      Bron: doubtful news

      Log in to Reply
      • Wilma S. says

        22 April 2016 at 11:54

        Tegen de ziekelijke fantasie van anti-vaccinanten is geen kruid gewassen:
        http://scienceblogs.com/insolence/2016/04/22/antivaccine-cranks-ask-did-the-flu-vaccine-kill-prince/

        Antivaccine cranks ask: Did the flu vaccine kill Prince

        Posted by Orac on April 22, 2016

        Log in to Reply
        • Hans1263 says

          22 April 2016 at 17:01

          Behalve ziekelijk, is zo’n bewering uit de losse pols ook dom en bovendien gemeen want hij brengt goedgelovige mensen nodeloos aan het twijfelen. Kennelijk denken mensen die met zo’n doortrapte geest zoiets in de media slingeren, dat de winst is dat er altijd iets van de boodschap blijft hangen. De bewering gaat bovendien over de rug van een overleden kunstenaar, een kunstenaar die dergelijke … (nou ja, vul zelf maar even een betiteling in met een zeer negatief imago) kennelijk zo bewonderen (hoewel…?), dat men zijn nagedachtenis rustig mag misbruiken en besmeuren voor hun gebruikelijke stinkende zaakje. Hier zie je dus weer eens de bedrieglijke kwakzalversgeest ten voeten uit!

        • FVerweven says

          22 April 2016 at 18:27

          Ik vond de chemtrails gisterenmiddag erg kort.
          Zouden ze weinig meer over hebben na de volle laag op chemtrail believer Prince?

        • Wilma S. says

          23 April 2016 at 08:15

          De chemtrails boven Nederland zijn wel vaker erg kort of tijdelijk helemaal afwezig. Daar heeft o.a. Guido Bonkers een flinke portie van binnen gekregen? Hij is i.i.g. nog net niet hersendood met de ene na de andere vaccinatieleugen als gevolg:
          http://www.nujij.nl/gezondheid/sterven-deze-artsen-om-vaccinatie-geheim.35823410.lynkx

        • Renate1 says

          23 April 2016 at 09:38

          Het was maar een kort stukje, maar ik heb zelden zulke tenenkrommende onzin gelezen. En dan nog de eerste reactie, die kennelijk nog meer onzin bevat.

  8. Wilma S. says

    24 May 2016 at 09:25

    Het zal toch niet waar zijn!!!:
    http://scienceblogs.com/insolence/2016/05/24/raging-bullsht-part-3-robert-de-niro-says-hes-teaming-up-with-harvey-weinstein-to-make-an-antivaccine-movie/

    Raging Bullsh*t, part 3: Robert De Niro says he’s teaming up with Harvey Weinstein to make an antivaccine movie

    Posted by Orac on May 24, 2016

    Sigh. Here we go again. Robert De Niro is letting his antivaccine freak flag fly again, this time even higher than usual, by revealing that in the wake of the antivaccine debacle at his Tribeca Film Festival he is going to make his very own documentary about vaccines. It’s the continuation of a process that, depressingly, revealed Robert De Niro to be perhaps the biggest A-list antivaccine celebrity out there.

    [werkende links in origineel]

    Log in to Reply
  9. Wilma S. says

    31 May 2016 at 13:22

    En het gaat maar door en gaat maar door en gaat maar door!!! Het is om moedeloos van te worden: http://scienceblogs.com/insolence/2016/05/31/andrew-wakefield-claims-natural-herd-immunity-is-better-than-anything-vaccines-can-do-never-mind-all-that-suffering/

    Andrew Wakefield claims “natural Herd Immunity” is better than anything vaccines can do, never mind all that suffering

    eindquote:

    Andrew Wakefield, Polly Tommey, Del Bigtree, and the rest of Wakefield’s crew might tell themselves they are “vaccine safety advocates,” but in reality they are clearly antivaccine, given that they keep repeating long-discredited misinformation about vaccine efficacy and safety. Unfortunately, they’ve made a vehicle, VAXXED, to peddle those same old lies as old wine in a new skin. Worse, they’re peddling them to populations that can least afford the return of the scourges of the diseases that vaccines have been effectively holding at bay.

    Log in to Reply
  10. Wilma S. says

    11 July 2016 at 18:29

    David Gorski/Orac heeft de film inmiddels gezien en deze uitgebreid van commentaar voorzien: https://www.sciencebasedmedicine.org/andrew-wakefields-vaxxed-antivaccine-propaganda-at-its-most-pernicious/

    Andrew Wakefield’s VAXXED: Antivaccine propaganda at its most pernicious

    eindquote:

    I blame Robert De Niro for a large percentage of the damage VAXXED can potentially do.

    Why do I blame Robert De Niro? Recall that De Niro bypassed the selection process of the Tribeca Film Festival, which he co-founded, in order to get VAXXED a showing there. True, the uproar among writers and documentarians over his giving preferential treatment to VAXXED ultimately led De Niro withdraw the film, but the uproar also brought a lot of publicity to the movie. Unlike other antivaccine movies like The Greater Good, which found only a small audience and rapidly faded into oblivion, VAXXED stayed in the news longer than any antivaccine (or even any quack) film I remember. Bigtree, Tommey, and Wakefield launched a nationwide publicity tour, doing Q&A’s after screenings all over the US, sometimes drawing decent-sized crowds. There might even be Congressional hearings (although I remain skeptical until I actually see it happening). Some African-American communities, communities that can least afford a decline in vaccination rates, have become more suspicious of vaccines, thanks to the CDC whistleblower conspiracy theory. There’s almost certainly no way this would have happened if Robert De Niro hadn’t given VAXXED a leg up by inserting it into the 2016 Tribeca Film Festival lineup.

    Thanks, Mr. De Niro. Thanks for making a weak weapon for antivaccine activists much stronger than it had to be.

    Log in to Reply

Trackbacks

  1. CEASE-therapeuten op de vingers getikt says:
    20 May 2016 at 08:02

    […] hijzelf werd uit zijn beroep gezet en nu is hij een paria in de medische wereld, die met beroerde documentaires zijn gelijk probeert te halen. Niet veel beter is het werk van Tinus Smits, de in 2010 overleden […]

    Log in to Reply
  2. Uitdaging van Robert F. Kennedy jr. en Robert De Niro is doorzichtige flauwekul says:
    16 February 2017 at 15:34

    […] studies die zijn idee ondersteunen. Nu lijkt hij samen met De Niro (die sinds het gedoe rondom de quackumentary Vaxxed zich ontpopt heeft als nieuw kopstuk bij de antivaxxers) hun opponenten dus een mooie kans te […]

    Log in to Reply

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Primary Sidebar

Steun ons via:
Een aankoopbol.com Partner (meer info)
Of een donatie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Skeptic RSS feed

  • Skepsis
  • Error
  • SBM
Graancirkels op European Skeptics Congress 2024
7 May 2025 - SkepsisSiteBeheerder
Graancirkels op European Skeptics Congress 2024

Voordracht van Francesco Grassi op ESC2024 in Lyon.Lees meer Graancirkels op European Skeptics Congress 2024 › [...]

SKEPP wordt 35… en dat vieren ze!
27 April 2025 - SkepsisSiteBeheerder
SKEPP wordt 35… en dat vieren ze!

Onze Belgische zusterorganisatie SKEPP bestaat dit jaar 35 jaar. Op zaterdag 10 mei vieren ze dat met een mooi programma. Hoofdgast is de bekende skepticus en emeritus hoogleraar psychologie Chris French die onlangs ook tot erelid van SKEPP werd benoemd.…Lees meer SKEPP wordt 35… en dat vieren ze! › [...]

Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft
7 April 2025 - Pepijn van Erp
Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft

Professor Gerard ’t Hooft had al een Nobelprijs op zak, maar kan sinds dit weekend nog een van de meest prestigieuze onderscheidingen in de wetenschap op zijn indrukwekkende palmares bijschrijven: hij kreeg de Special Breakthrough Prize in Fundamental Physics! ’t…Lees meer Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft › [...]

RSS Error: A feed could not be found at `https://skepp.be/feed`; the status code is `404` and content-type is `text/html; charset=UTF-8`

Breathing Easy: Treating Allergic Rhinitis
8 May 2025 - Scott Gavura

Spring is a miserable season for those with seasonal allergies. There are effective drug- and non-drug measures that can control most symptoms effectively. The post Breathing Easy: Treating Allergic Rhinitis first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Pig Heart Xenografts for Infants
7 May 2025 - Steven Novella

Organ transplant is a potentially lifesaving medical intervention, but there is a critical lack of donor organs. Even in a wealthy country like the US, there are about 100,000 people on the waiting list for an organ transplant, but only about 23 thousand organs become available each year. About 6 thousand people die each year while on the waiting list. For this […] The post Pig Heart Xenografts for Infants first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Dear President Trump: Jealous Deep State Haters and Losers Want to Destroy YOUR Genius, Lifesaving, Nobel-Prize Winning Achievement. YOUR Vaccine.
6 May 2025 - Jonathan Howard

You've proven your haters wrong over and over again. As the most POWERFUL man in the world, and one of the most BRILLIANT men every to live, you can do it all with one quick phone call. The post Dear President Trump: Jealous Deep State Haters and Losers Want to Destroy YOUR Genius, Lifesaving, Nobel-Prize Winning Achievement. YOUR Vaccine. first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Recente reacties

  • Klaas van Dijk on Bedenkingen bij het rapport over oversterfte van Ronald Meester en Marc JacobsOp https://archive.is/1Exnu staat een gearchiveerde versie van een recente posting van Ronald Meester op LinkedIn. In deze posting verwijst
  • Klaas van Dijk on Bedenkingen bij het rapport over oversterfte van Ronald Meester en Marc JacobsEen verbeterde versie van Hoofdstuk 6 van dit rapport van Ronald Meester en Marc Jacobs is op 22 april 2025
  • Hans1263 on Volgens Maurice de Hond beschikt hij over telepathische gavenHet filmpje waarin hij een trucje met Jeroen Pauw uithaalt, bewijst natuurlijk helemaal niets, ja misschien het denkniveau van De
  • Renate1 on De linke weekendbijlage (17-2025)En de paashaas is er snel vandoor gegaan,
  • Hans1263 on De linke weekendbijlage (17-2025)@Renate1 Nee, de paashaas heeft het in een mandje op zijn rug. 😅😅😅

Archief Kloptdatwel.nl

Copyright © 2025 · Metro Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in