Het ziet er een beetje vreemd uit en dat is het ook. Een pr-project om kankeronderzoek te verkopen met een rock ‘n rollimago. Toch is dit precies wat de website rockstarsofscience.org doet. De poster toont de ietwat gedateerde popheldin Debbie Harry met enkele gezondheidsonderzoekers.

Het is wel humor. Op de website vertellen de onderzoekers over de samenhang die zij zien tussen rock en research. Een paar mooie citaten van de pagina van ‘rock doc’ Susan Blumenthal:

What do rock stars and scientists have in common: Rock stars and scientists share passion, creativity, and the thrill of discovery. Where musicians use their minds, instruments and voices to create new rhythms, researchers use science and technology to make the music of medicine: new discoveries that improve health and eradicate disease.

Worst part-time job ever: Cutting the heads off of mice during a high school summer research internship in a neuroscience lab.

De website mag dan wel lekker gek zijn, maar wetenschaps-pr is natuurlijk altijd nog beter dan de antiwetenschap van het Creation Museum die we eerder in kloptdatwel lieten zien. Of is dit zo over de top dat het contraproductief werkt? We kunnen het niet meer vragen aan de man die dit project mogelijk maakte, modekoning Geoffrey Beene. Die overleed in 2004 aan kanker, en liet een liefdadigheidsfonds na dat de campagne betaalt.