• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Kloptdatwel?

  • Home
  • Onderwerpen
    • (Bij)Geloof
    • Columns
    • Complottheorieën
    • Factchecking
    • Gezondheid
    • Hoax
    • Humor
    • K-d-Weetjes
    • New Age
    • Paranormaal
    • Pseudowetenschap
    • Reclame Code Commissie
    • Skepticisme
    • Skeptics in the Pub
    • Skeptische TV
    • UFO
    • Wetenschap
    • Overig
  • Skeptisch Chatten
  • Werkstuk?
  • Contact
  • Over Kloptdatwel.nl
    • Activiteiten agenda
    • Colofon – (copyright info)
    • Gedragsregels van Kloptdatwel
    • Kloptdatwel in de media
    • Interessante Links
    • Over het Bol.com Partnerprogramma en andere affiliate programma’s.
    • Social media & Twitter
    • Nieuwsbrief
    • Privacybeleid
    • Skeptisch Chatten
      • Skeptisch Chatten (archief 1)
      • Skeptisch Chatten (archief 2)
      • Skeptisch Chatten (archief 3)
      • Skeptisch Chatten (archief 4)
You are here: Home / Pseudowetenschap / Aandachttrekkers

Aandachttrekkers

22 February 2014 by Pepijn van Erp 75 Comments

Het is Robbert van den Broeke weer eens gelukt de aandacht te trekken van de landelijke media. Nu met een filmpje waarin die andere aandachttrekker, Joran van der Sloot, vertelt over de verschijning van Van den Broeke bij hem in de cel. Iets met ‘alleen maar liefde’, en zo. Nog zo’n opmerkelijk figuur, ex-lijsttrekker van de SOPN Johan Oldenkamp, probeert het anders. In een persbericht beschuldigt die Stichting Skepsis van medeplichtigheid aan oplichting, omdat ze een rol zou spelen in het toedekken van de maanlandingenhoax. Tsjonge, het kan niet op. Wat moet je met die aandachttrekkerij, negeren of toch maar even hartelijk om lachen?

Robbert van den Broeke
Robbert van den Broeke

Van den Broeke liet al eerder zijn interesse in de persoon Van der Sloot blijken. In eerste instantie kwam alleen nog de overleden vader van Van der Sloot bij hem door. Uit dat verhaal van oktober 2012 werd al wel duidelijk hoe de vork in de steel steekt. Stan, het maatje van Van den Broeke dat de filmpjes van zijn goocheltrucjes maakt, bleek niet ‘van Aalst’ te heten, maar kwam als Stan Pluijmen uit de kast. En deze Pluijmen was al langer bevriend met Van der Sloot en degene met wie Van der Sloot vlak voor hij Stephany Flores zou vermoorden contact had via chat en plannen smeedde om op andere, minder gewelddadige, maar ook niet zo frisse manier, aan geld te komen. Voor zover ik weet, zijn die chatgesprekken nooit gepubliceerd. Het Algemeen Dagblad heeft het meest complete verhaal over de laatste capriolen van het trio Van den Broeke, Pluijmen en Van der Sloot.
Ook op radiozender FunX mocht Van den Broeke z’n zegje komen doen. Natuurlijk kwam ook het ‘genverbrander‘-incident uit 2005 weer aan de orde en had hij wel het een en ander op te merken over Skepsis. De petitie op deze site richting RTL om Derek Ogilvie maar eens van de buis te laten, wordt ook nog even aangestipt. Luister het fragment gerust af, de radiomakers zijn redelijk kritisch:

[audio:https://kloptdatwel.nl/wp-content/uploads/RvdB-bij-FunX.mp3]

Als de player niet werkt klik dan hier.

Oldenkamp kwam niet zo lang geleden aan het woord in de Volkskrant in de rubriek ‘4 uur nieuwsbreak‘ waar telkens een opvallend persoon geïnterviewd wordt. Een lekker gek gesprekje over Oldenkamps ideeën over het koningshuis, evolutietheorie en zijn fiasco als lijsttrekker van de ‘Ufo’-partij SOPN. Niet aan de orde kwam Oldenkamps recente aanvaring met het Meldpunt Discriminatie Internet vanwege zijn Holocaustontkenning. Dat was de journalist van de Volkskrant niet opgevallen, beetje raar, want al voor de verkiezingen in 2012 kwam die donkere kant van Oldenkamp naar voren in een stuk van Mark Traa in HP/De Tijd.

Johan OIdenkamp
Johan OIdenkamp

Nu komt Oldenkamp dus met zijn idiote beschuldiging richting Stichting Skepsis. Het is klip en klaar dat er nooit mensen op de maan geweest zijn volgens deze ‘allround wetenschapper’. Onze planeet wordt immers omringd door de Van Allen-gordels en die bevatten zoveel schadelijke geladen deeltjes dat je ruimtevaarttuig loden wanden zou moeten hebben van maar liefst twee meter dik om dat stralingsbombardement te overleven. Dergelijke dikke wanden zijn nergens te zien in al die Apollofilmpjes en dus is het allemaal een hoax. Oldenkamp is er 100% zeker van, want hij heeft wat YouTube filmpjes gekeken, die dat onomstotelijk laten zien.
En omdat Skepsis stelt als doel te hebben om buitengewone beweringen aan een kritisch onderzoek te onderwerpen, maar in de praktijk iedereen die de maanlandingen in twijfel trekt, belachelijk maakt, moet ze wel een verborgen agenda hebben.  Eerdergenoemde Mark Traa krijgt ook een veeg uit de pan, want die blijkt in de Skepter een stuk geschreven te hebben waar de maandlandinghoax ook aan de orde komt. Die maanlanding is gewoon door Stanley Kubrick geregisseerd. Keihard aangetoond door alle subtiele numerologische aanwijzingen in zijn latere films …

Misschien had Oldenkamp toch eerst even in de Wikipedia moeten kijken bij de Van Allen-gordels en de implicaties voor ruimtevluchten. Ja, het is een bron van gevaarlijke straling, maar die astronauten gingen er behoorlijk snel door heen. En die dunne wandjes waren blijkbaar voldoende om de stralingsbelasting gedurende de hele trip een stuk lager te houden dan de normen die gelden voor werknemers die met radioactief materiaal werken. En dat faken van een maanlanding in een studio en wereldwijd urenlang achter elkaar uitzenden was in 1968 waarschijnlijk een stuk lastiger dan daadwerkelijk naar de maan gaan.

Enfin, wat te doen met deze aandachttrekkerij? Het is nauwelijks te geloven dat de serieuze pers er aandacht aan besteed, maar een website als Kloptdatwel die er juist voor is om onzin aan de kaak te stellen, kan dan moeilijk  achterblijven. Bij deze dan toch maar, zij blij en onze lezers hopelijk ook.

 

 

Steun Kloptdatwel

Aandachttrekkers 1Waardeer je dit artikel? Je kunt onze site steunen met een financiële bijdrage. Dat waarderen wij dan weer! Een donatie kun je doen via dit betaalverzoek (of klik op de afbeelding hiernaast).

NB de rekening staat op naam van Maarten Koller, formeel eigenaar van deze site.

« Previous Entry
Vereniging Homeopathie doet onderzoek
Next Entry »
Dubieuze Egyptische hepatitis C detector steekt de kop weer op

Filed Under: Pseudowetenschap, Uit het nieuws Tagged With: johan oldenkamp, joran van der sloot, maanlandingenhoax, oplichting, robbert van den broeke, sopn, Stan Pluijmen, stichting skepsis, verschijning

Reader Interactions

Comments

  1. Theo v.bergen says

    22 February 2014 at 13:53

    Waarom loopt Joran v.d. Sloot nog steeds vrij rond, en mag openbaar onzin verkopen. Waarom een aardig trio, met Van den Broeke en vriend, omdat het drie oplichters en boeven zijn.

    Log in to Reply
    • Albert Bakker says

      22 February 2014 at 14:04

      Eerstgenoemde is keurig opgesloten in een cel in Peru. En daarna staan er nog andere wachtenden in de rij om met hem af te rekenen. Maar inderdaad hoe minder we van hem en dit stel horen, hoe beter.

      Log in to Reply
  2. Ragnar764 says

    22 February 2014 at 18:34

    Als de “Stichting Skepsis ” nu ook eens even op een para beurs of bij het spinin gebeuren folders was gaan uitdelen,
    met als gevolg, zoals waarschijnlijk wel voorspelbaar veel commotie en gescheld of zelf een stevige knokpartij, dan hadden ze misschien het landelijk nieuws ook wel een keertje gehaald.

    Jullie zijn gewoonweg veel te tam. Zo kom je nooit echt in de schijnwerpers. Wolfjes zonder tandjes. 🙂

    Log in to Reply
    • Maarten Koller says

      24 February 2014 at 09:00

      Afgelopen ‘Nationale Gezondheidsbeurs’ wilden we flyeren: dat mocht niet van de gemeente. Of nouja, niet bij de ingang/terrein van de Jaarbeurs. Dat zou dus nogal zinloos geweest zijn.
      En na afloop van de SpinInversion presentatie van Mischa Philippsborn hebben we elkaar kort maar vriendelijk gesproken. Ik ben bang dat het handschudden tussen mensen met tegengestelde ideeen het landelijke nieuws ook niet snel zou halen.

      Log in to Reply
      • Ragnar764 says

        24 February 2014 at 13:39

        “Ik ben bang dat het handschudden tussen mensen met tegengestelde ideeen het landelijke nieuws ook niet snel zou halen”,

        Nee, dat denk ik ook niet, maar wat heb je nu aan een kort en vriendelijk onderhoud, als je elkaar op Internet eerst zit af te branden,? in dit geval, het gaat toch om een stukje voorlichting aan het publiek dat bedonderd wordt, tja. als de gemeente ook nog in het complot zit zoals bij de “Nationale Gezondheidsbeurs” houdt alles op, maar bij de Spininversion, mochten daar ook geen flyers worden uitgedeeld?

        Log in to Reply
      • Ragnar764 says

        24 February 2014 at 17:06

        Mensen met tegengestelde ideeën?, in de column hadden we het toch over specifiek bedrog en dan nog handen schudden ook?, wat een merkwaardige reactie. Of ben jij een beetje een softie Maarten. 🙂

        Volgens mij heeft trouwens Mw Atsou-Pier ook nog gelijk hoor, jullie zouden daar niet hebben gestaan met als doel produkten te verkopen of reclame te maken, waar was die gemeentelijke verordening dan op gebaseerd.

        Log in to Reply
  3. Constantia Oomen says

    22 February 2014 at 19:30

    Hee, Stan, wie A zegt, moet B zeggen hè ☺, denk aan waar we over e-mailden en Pepijn wil vast wel. Saluti, amico mio!

    Log in to Reply
    • Theo v.bergen says

      22 February 2014 at 20:25

      (Héé, dat is nog es leuk,
      helemaal vanuit de US.
      Als de naam “RVDB” maar valt 🙂
      p.s. Ik heb je aardige filmpjes gezien,
      eekhoorntjes in de tuin.)

      Log in to Reply
      • Theo v.bergen says

        24 February 2014 at 01:15

        “Hee, Stan, wie A zegt, moet B zeggen hè ☺, denk aan waar we over e-mailden en Pepijn wil vast wel. Saluti, amico mio!”

        Dat zijn vast allemaal staatsgeheimen ??

        Log in to Reply
        • Theo v.bergen says

          24 February 2014 at 14:20

          Toch nog één reactie, en dan maar stoppen (want mevrouw Oomen beschouwd mij of sommige andere posters als blijkbaar tevens gespuis die haar niet waardig zijn.) Het gaat me niks aan wat Constantia allemaal e-mailt, maar waarom zou Stan zich er een moment iets van aantrekken, als hij dit soort reactie leest lacht hij zich, hand in hand met Robbert, mal. En ach, een beetje redelijk zijnde, er zijn een hoop flinkverdienende oplichters overal op para gebied, maar daar behoort Robbert en vriend nu toch niet bij.

        • Ragnar764 says

          24 February 2014 at 17:11

          Natuurlijk is R van den Broeke een oplichter, hij belazert je waar je bij staat, ik ben beslist geen fan van Peter R. de Vries, maar hij heeft in deze absoluut gelijk.

        • Constantia Oomen says

          24 February 2014 at 18:51

          Dat valt nog te bezien wie meer vruchtvol is.

        • Theo v.bergen says

          24 February 2014 at 21:19

          Ach, Robbert wil gewoon dat de mensen nu eindelijk eens érkennen, dat hij een groot heilige is en heiligen verschijnen nu eenmaal her en der. Net als Jezus zal Robbert eenmaal ‘verdwijnen’ als een gróót martelaar, die nooit is erkent, en wiens grootheid met voeten werd getrapt. Zo wil Robbert herdacht worden. Net als Joran v.d. Sloot werd Robbert door ‘de wereld’ verstoten, veracht, terwijl hij – net als Joran, toch een “In-goed” mens is. Ook al heeft Robbert noch Joran één woord over voor achtergeblevenen van de mogelijk dubbele moord van Joran. Joran vind het alleen zielig dat hij ervoor moet zitten. Daarom verkoopt Robbert (eh) schijt (sorry.)
          Maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt, ziehier de voorspelling, de zomer is komende, en dat betekent .. Graancirkels. 🙂

        • Constantia Oomen says

          24 February 2014 at 21:23

          Jezus en graancirkels, ja, daar zit je dicht bij het vuur. Tegenwoordig zijn grascirkels ook heel hot, wist je dat? ☍

        • Theo v.bergen says

          24 February 2014 at 22:06

          Ik wilde er niet teveel op ingaan, maar dat is het verschil tussen Robbert en andere PARA ,Robbert schijnt niet zo uit op geld, je vraagt je bijna af of hij wel geld heeft voor een nieuwe Broek 🙂
          Het gaat hem om zijn eigen titel, vreemd iets dat iemand zichzelf zo graag naar buiten wil brengen als een bijzonder uitverkoren iemand. Daarom herkende ik in zijn verhaal over Van der Sloot hemzelf, in Van der Sloot ziet hij zichzelf terug.

          p.s. Nu heb ik nog geen gelegenheid gehad te zeggen tegen C. dat ik dat meende, die leuke diertjes uit haar tuin in Davis (had ze zelfs op mijn blog gezet.)

        • Constantia Oomen says

          25 February 2014 at 06:20

          Ja, dat komt op mij ook zo over: geld is niet de hoofddrijfveer (bij Robbert en Stan). Misschien dat ik ze daarom wel zo boeiend vind.

          Bij Joran is geld een middel, om zijn gokverslaving te bekostigen. Hij krijgt zijn eigen persoonlijkheid goed voor zijn kiezen in dit leven, maar survivalinstinkt kan niemand hem ontkennen, het is een knokker. “Onkruid vergaat niet.”

          Die drie hebben beslist sterke ‘karmische banden’ (je moet het toch een naam geven, hoewel de werkelijkheid nooit in dit soort beperkte begrippen te vangen zal zijn).

        • Theo v.bergen says

          25 February 2014 at 11:55

          Precies C.
          maar dan vraag je je toch af, hoe het kan dat Robbert (en Stan) nu ze zelfs door Peter R. de Vries worden genoemd en doorschouwd toch blijven doorgaan, hoe kan Robbert nog iets goed doen na zijn vele blunders? Wat hem desondanks blijft drijven vind ik wel opvallend (intrigerend misschien.) Misschien gelooft hij wel degelijk in zichzelf, zou kunnen.

        • Constantia Oomen says

          25 February 2014 at 19:32

          Robbert is als een rubbereendje dat steeds weer komt bovenduikelen. Joran dobbert ‘vrolijk’ met hem mee in de badkuip. En niet te vergeten: Stan.

          Misschien dat Nederlanders meer dan gemiddeld knokkers en survivors zijn. Het is toch opvallend dat Nederland als minilandje in de top 5 van olympische medailles in Rusland staat, samen met giganten als Rusland en Amerika.
          Vergelijk het feit dat België nergens te bekennen valt en Engeland slechts op een negentiende plaats staat.

          Dat uit de klei getrokken worden in Nederland, levert toch nog wat interessante gegevens op.

          Inderdaad lukt het de heren op te vallen en ik moet toegeven dat ik vaak zit te grijnzen om Robbert en Stan, wat ze ‘nu weer verzonnen hebben’. Wat mij betreft is de amusementswaarde hoog. Neemt niet weg dat ik net als Pepijn de waarheid in beeld wil zien, en dat niet uit het oog verlies.

          En Stan, il mio amico, doe ons eens een echt goed aanbod en see it through.

        • Daanen says

          1 March 2014 at 18:39

          Over badeendjes gesproken, leuk je hier weer eens tegen te komen Sten Oomen.

          Leuk trouwens dat jij ironisch bedoelt schrijft: ‘en ik moet toegeven dat ik vaak zit te grijnzen om Robbert en Stan, wat ze ‘nu weer verzonnen hebben’

          Ik heb dat ook met jouw uittredingservaringen; dat ik denk uiterst creatief bedacht, net zoals de naam wisseling… Slim!

        • Constantia Oomen says

          1 March 2014 at 18:59

          Als jij besluit je voornaam te wijzigen (wat heet ‘wijzigen’, mijn doopnaam IS Constantia) dan respecteer ik dat en noem ik je bij die naam. Is ut zo moeilijk, meneer of mevrouw Daanen? Het gaat hier verder niet over mij hè, maar dat moest me toch van het hart.

          PS: ik weet niet weet “Sten Oomen” is haha. 😀 Dat zei ik ook in een droom tegen iemand die me naar “Sten Oomen” vroeg en ik zei: “Ik ken geen Sten Oomen”. En ik moest er heel hard om lachen in die droom.

        • Daanen says

          1 March 2014 at 20:41

          Ik help je je geheugen wel even op te frissen hoor, ben de beroerdste niet; http://www.nl.wikipedia.org/wiki/Sten_Oomen

          Voor de cursus kunt u zich hier melden: wwww.constantiaoomen.com/OBE_Course

        • Constantia Oomen says

          1 March 2014 at 22:38

          Uh ja? Meneer, mevrouw, ik heet Constantia Maria Oomen, mijn roepnaam was Sten, en ik doe al jaren niets meer in de buitenwereld met het thema ‘Uittredingen’.

        • Theo v.bergen says

          1 March 2014 at 23:35

          Was wel weer te verwachten Constantia,
          hopelijk kan Daanen er nu ook mee kappen.
          En dat vind ik nu juist jammer, dat je er niks meer mee doet.
          En je ervaringen niet langer deelt. Bij mensen die er uiteraard positief voor openstaan.

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 00:07

          Theo: Het verleden blijft je altijd achtervolgen, dat kun je nooit uitwissen, zeker als je stevig aan de weg hebt getimmerd en de publiciteit hebt opgezocht.

          Ik heb destijds toch aardig wat posten op dat blog van Oomen geschreven. Jim van der Heyden ook prominent aanwezig destijds op het desbetreffende blog met zeer veel positieve inbreng overigens vond ik, heeft over BDE’s zelfs nog een boekje geschreven.

          http://www.uitgeverijelmar.nl/boek/het-kleine-bijna-bij-de-dood-boekje-jim-van-der-heijden-9789038922287-uitgeverij-elmar/

        • Theo v.bergen says

          2 March 2014 at 12:19

          Maar waarom zou iemand zijn verleden moeten uitwissen Ragnar,
          als ik even mag voortborduren op een ander blog (waar we postte) en waar ene Jan bepaalt wat een illusionaire werkelijkheid is, hoe weet hij wat wel of niet illusionair is? Wie maakt dat per slot uit. Iemand die out of body ervaringen beleeft, beleeft out of body ervaringen. Als het een ‘tric of the mind’ is, is het de mees grandioze truc ooit ‘of the mind.’ (Ik heb de truc ervan nooit kunnen achterhalen bij mijn eigen ervaringen hiermee.) Maar feit is, dat veel mensen wereldwijd het ervaren, het out of body gaan. Waarom moet daar dan zo minachtend, denigrerend op worden gereageerd? Tjonge wat moeilijk allemaal om elkaar als mensen gewoon in je waarde te laten.

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 14:32

          Nou bepaalde zaken uit je leven die niet bepaald de schoonheidsprijs hebben verdiend, wil je wel vergeten, dat zal voor een ieder wel gelden denk ik, maar uitwissen kun je niets, behalve als je een CVA krijgt en het definitief van je harde schijf
          wordt gewist.

          Jan bepaalt niet zomaar wat illusionair is, hij onderbouwt het ook wel tenminste op zijn eigen manier en gaat ook wel met jou hierover in discussie, maar wat ik dan niet van jou begrijp Theo, is dat je verder geen respons meer geeft, ook niet op de opmerking van Lucas trouwens, je plaatst een paar opmerkingen op een blog dan krijg je dan begrijpelijk natuurlijk een respons, maar dan haak je vervolgens af, dan kun je toch beter verder met Jan of Lucas verder hierover in discussie gaan, tenminste als je het niet met ze eens bent.
          Want op dit blog posten ze echt niet.
          En natuurlijk hoef je het ook niet altijd met elkaar eens te worden. Een ieder heeft nu eenmaal zijn eigen belevingswereld en dat botst weleens. Maar het is altijd leuk meningen uit te wisselen en het is per slot van rekening geen zaak van leven of dood.
          Ervaar het niet als te beladen, het is uiteindelijk maar slechts virtuele communicatie.

        • Theo v.bergen says

          2 March 2014 at 14:57

          Ragnar, ik kan geen discussie voeren als meneer A reageert op meneer B met een heel ander verhaal waaruit blijkt dat hij B helemaal niet heeft begrepen. Nee, dan is posten niet meer leuk. Ook jij gaat hier niet in op de eigenlijke post.
          Ik weet niet waar Constantia de schoonheidsprijs misliep, ik wil haar niet van alle blaam zuiveren, al weet ik ook niet welke blaam.
          Een mens is gewoon openharig aangaande bijzondere ervaringen, maar dat kun je beter maar niet zijn, dat is wel de harde les die (ook) Constantia heeft geleerd. Ikzelf begin het me stellig af te vragen, hoe waar dat is, inderdaad het is maar al te waar.

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 16:18

          Theo: Ik had het wat de schoonheidsprijs betrof, beslist niet over Constantia, maar slechts over mezelf, waarvan akte.

          En je hebt wel gelijk dat het moeilijk discussiëren is als A op B reageert en C weer op A met een heel ander verhaal, want ik heb je reacties wel gelezen, maar Jan is niet kwaadaardig hoor Theo, wel een beetje lang van stof trouwens, dat Droste effect moest ik ook even Googlen, Droste roept bij mij slechts een associatie naar chocolade op, subjectieve ervaringen zoals BDE’s en Uittredingen of Transcendente ervaringen kun je verder weinig zinnigs over zeggen, zoals JR terecht stelde, de wetenschap moet het slechts doen met de verslagen van de ervaringsdeskundigen.
          Meer smaken zijn er niet.

          Gemodereerd, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

          Dus even on-topic, je kunt het verhaal van Robbert aanhoren en dan houdt het verder op, want wat moet je er verder mee.

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 14:53

          Theo: TL beschrijft haar eigen ervaring en zoals jij en een ieder dat toch ook doet, dat een agnosticus een atheïst zonder ballen is vind ik trouwens maar een bizarre kwalificatie. 🙂
          Ik zal nog een reactie op haar post schrijven.

        • Theo v.bergen says

          2 March 2014 at 15:18

          TL (die zich ‘trouwe lezeres’ noemt) gaat al net zozeer de mist in, door haar mystieke of bijzondere ervaring, haar eenheidsbeleving te verwoorden, zolang ze daarbij kan rekenen op een tolerant gezelschap is dat misschien te doen, maar ik begrijp ook steeds meer dat je bij dergelijke ‘ontboezemingen’ beter terughoudend kunt zijn.
          Ook snap ik dat Constatia ermee is gestopt. Want de skeptische wereld wil bewijzen, en subjectieve ervaringen bewijzen nu eenmaal niets, tenzij men een wetenschappelijke grond ervoor vindt, en dat is op zich al twijfelachtig. (Er zijn wel verifieerbare waarnemingen die werden gedaan tijdens bv. out of body bij een b.d.e.ervaring, daar zijn allerlei verslagen over.)

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 16:30

          TL relativeert het zelf ook wel weer, vind ik, het lijkt me een intelligente vrouw en beslist niet iemand die verstrikt raakt in haar eigen hersenspinsels, of Constantia ermee stopt of niet, dat heeft toch niets met dit blog te maken, als je maar in jezelf gelooft, daar gaat het uiteindelijk in het leven om, de vergelijking gaat misschien enigszins mank hoor, maar denk eens aan de alto’s, die hebben toch ook geen boodschap aan de eis van wetenschappelijk bewijs. Ze blijven lekker hun ding doen. Hoewel het merendeel daarvan helaas wel fraudeert.
          Die verslagen heb ik wel gelezen Theo.

        • Theo v.bergen says

          2 March 2014 at 17:56

          Ragnar,

          http://delachendetheoloog.blogspot.nl/2014/02/de-verzwegen-zin-van-het-bestaan.html?showComment=1393695343575#c2757597243867859267

          Dit is wat ze schrijft. Is dat intelligent, of is zijn verstrikt in haar hersenspinsels? Of iemand anders misschien wel? Echt, wie gaat dat nu uitmaken, jij, Jan, Kees, Hendrik, José?
          Als je kritisch bent heb je wél een boodschap aan wat ook de ratio zegt, alles in betracht nemen, maar teneinde moet je het voor jezelf ergens ‘neerleggen’.

        • Ragnar764 says

          2 March 2014 at 18:38

          Theo,

          Ze kan haar ervaringen goed verwoorden, de interpretatie die zij eraan geeft is natuurlijk strikt persoonlijk, maar als ze er zelf iets in herkent als puur, waarheid en waardevol, een diep innerlijk intuïtief weten zeg maar, wie ben ik dan om dat te betwisten.

          Natuurlijk zou je de ratio niet volledig opzij moeten schuiven, maar is de logica dan de maat aller dingen, jij neemt je eigen uittredingservaringen toch ook serieus.

          Het leven is nu eenmaal een mysterie en zal het ook wel altijd blijven, verhaal nr 9 uit de link intrigeert me wel, het waren nuchtere en goed opgeleide dames, beslist geen spirituele zwevers, die dit overkwam.

          Op Wikipedia staan nog wel meer details over dit gebeuren en de nasleep ervan in hun persoonlijke levens.

          http://www.blikoponeindig.com/PDF%20pagina's/Verhalen%20met%20Spirit/BOO%20SPIRIT%20VERHALEN%20B.pdf

        • Constantia Oomen says

          2 March 2014 at 06:53

          > chat https://kloptdatwel.nl/skeptisch-chatten/#comment-1266694698

        • Constantia Oomen says

          2 March 2014 at 07:13

          (zie mijn verwijzing naar chat niet meer: : https://kloptdatwel.nl/skeptisch-chatten/#comment-1266694698 )

  4. AAtsouPier says

    24 February 2014 at 16:22

    @ Maarten Koller

    “Afgelopen ‘Nationale Gezondheidsbeurs’ wilden we flyeren: dat mocht niet van de gemeente. Of nouja, niet bij de ingang/terrein van de Jaarbeurs. Dat zou dus nogal zinloos geweest zijn.”

    Hier schrik ik toch wel van ivm onze grondwettelijke vrijheid van meningsuiting, die zou dan kunnen worden ingeperkt door een Algemene Politie Verordening oid. Aannemende dat u voor de skeptische zaak wilde flyeren en niet voor de verkoop van het een of ander, dan bent u gewoon bezig met het uiten van uw mening. Waarschijnlijk geldt een vergunningsplicht of een flyerverbod in de APV alleen voor reclame door ondernemers, en niet voor maatschappelijke of religieuze zaken ; anders zouden we toch echt in een bananenmonarchie leven.

    Zie de uitspraak van de politierechter te Amsterdam, en dan met name punten 4.4.1 en 4.4.5. :
    http://juridischdagblad.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=11752

    Log in to Reply
    • Laurens says

      24 February 2014 at 17:04

      Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik kan in de APV van de gemeente
      Utrecht überhaupt geen bepaling vinden die het verspreiden van
      geschriften aan banden legt. Er was wel ooit een artikel 14 over “Beperking aanbieden e.d. van geschreven of gedrukte stukken
      of afbeeldingen”, maar dat artikel is tien jaar geleden vervallen. Er is
      verder nog een aparte reclameverordening, maar die is hier evident niet
      van toepassing. De APV biedt dus in het geheel geen grondslag om
      Skepsis te verbieden bij de ingang van de Jaarbeurs te flyeren.

      Het
      gekke is dat uit de APV juist blijkt dat de gemeente Utrecht zich zeer
      wel bewust is van de vrijheid van meningsuiting. Zie bijvoorbeeld het
      artikel over de straatartiest (artikel 16) en de toelichting daarop:

      http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/Utrecht%20%28Utr%29/51791/51791_3.html

      Al met al ben ik dus heel benieuwd naar de motivering die de gemeente heeft gegeven.

      Log in to Reply
      • Hans1263 says

        24 February 2014 at 22:20

        Nabij het Beatrixgebouw staat dagelijks een aantal mensen met een standaard met bijbeltractaatjes. Kennelijk mag dat wél.

        Log in to Reply
        • Laurens says

          25 February 2014 at 10:05

          Precies, dus het uitdelen van flyers door bestuursleden van Skepsis mag ook. Misschien dacht de dienstdoende ambtenaar dat Maarten een demonstratie wilde organiseren. Demonstreren mag uiteraard ook gewoon, dat is een grondrecht.

          Gemeenten roeptoeteren vaak dat je een vergunning nodig hebt voor een demonstratie, maar dat is onzin. Wel moet je een demonstratie aanmelden, zodat de gemeente weet dat die gaat plaatsvinden. In Utrecht moet je dat minimaal 24 uur van tevoren doen. Inderdaad kan de gemeente (c.q. de burgemeester) dan in het belang van de openbare orde voorschriften geven, zoals dat je een bepaalde route moet lopen of bepaalde plekken moet vermijden, maar dat mag niet zover gaan dat de demonstratie zinledig wordt. Echter, als alleen Maarten en Pepijn gaan flyeren is dat geen demonstratie en dan is er überhaupt geen kennisgeving nodig.

          Het kan zijn dat er gewoon sprake was van een misverstand, maar als Skepsis dat wil, is het indienen van een klacht zeker mogelijk (http://www.utrecht.nl/melding-wens-klacht-bezwaar/klacht/ ).

        • Renate1 says

          25 February 2014 at 12:10

          Misschien was men gewoon bang voor een verstoring van de openbare orde. Men laat linkse activisten ook niet toe in de buurt van een vergadering van de NVU of iets dergelijks.

        • Laurens says

          25 February 2014 at 12:55

          Jawel, maar dat moet er eerst een serieuze analyse van mogelijke verstoring van de openbare orde worden gemaakt. Skepsis heeft nu niet bepaald een reputatie gewelddadig te zijn of geweld uit te lokken (hooguit irritatie). Gemeenten hebben wel heel erg de neiging overal gevaren te zien, terwijl ze beter na zouden kunnen denken over manieren om grondrechten effectief te waarborgen. En nogmaals, bij het uitdelen van flyers door een paar personen is geen sprake van een demonstratie, dus dan kan de gemeente überhaupt niet vooraf voorschriften meegeven.

          Enfin, Maarten moet maar uitsluitsel geven over wat er precies gebeurd is, dan kan altijd nog bezien worden of Skepsis actie wil ondernemen.

        • Renate1 says

          25 February 2014 at 13:21

          Misschien is de gemeente bang dat woedende beursgangers, of standhouders de mensen van Skepsis te lijf gaan met kristallen bollen en dergelijke. 🙂

        • Ragnar764 says

          25 February 2014 at 14:07

          Zijn die kristallen bollen toch nog ergens goed voor. 🙂

        • Ragnar764 says

          25 February 2014 at 13:15

          Die was inderdaad niet eens een demonstratie, bovendien kun je aan de desbetreffende dienstdoende ambtenaar toch wel duidelijk maken wat nu precies je bedoeling is. Alles is uiteindelijk bespreekbaar.

          Maarten en Pepijn lijken mij overigens ook best wel in staat een goed verhaal te houden, dus aan hun verbale kwaliteiten kan het ook niet gelegen hebben, ik snap hier echt niets van.

        • Hans1263 says

          25 February 2014 at 17:02

          Niet vooraf vragen of het mag, maar gewoon flyers gaan uitdelen. Dat doen die bijbel-lieden toch ook, veronderstel ik. Misschien kan de Jaarbeurs moeilijk doen op eigen terrein, maar dan ga je op gemeentelijk terrein staan. Bij de uitgang van het station aan de Jaarbeurskant bijvoorbeeld. Aan voorbijgangers geen gebrek daar! Daar zaten zeker talrijke bezoekers van de Gezondheidsbeurs tussen.

      • Ragnar764 says

        26 February 2014 at 14:01

        Ik ook, het is nu maar wachten op uitsluitsel.

        Log in to Reply
  5. Michael Zoutendijk says

    25 February 2014 at 21:41

    Ah, hebben we pathologische leugenaar R van der Broeke weer…

    Log in to Reply
  6. Constantia Oomen says

    26 February 2014 at 07:36

    Ik zat net te kijken in mijn Robbert map (heb er meerdere).
    Hier, voor old times sake, een paar plaatjes die ik toen voor Fok maakte:

    De laatste foto is een foto die ik (jaren geleden dus) maakte van Robberts ‘mudman’ om te imiteren wat Robbert doet (vergelijk ook Rob Nanninga’s foto-experimenten).

    En Robbert en Stan hebben gisteren inmiddels de man op de maan, Amstrong, op de foto gezet en verraden een zeer groot geheim van Amstrong.

    Lachen of zuchten?

    Stan, I read you loud and clear, maar ik wacht op iets nieuws.

    ***

    Log in to Reply
    • Theo v.bergen says

      26 February 2014 at 14:35

      Maar waarom ben je er nu zo zeker van dat Stan KDW afwachtend leest, en onder de indruk raakt van ene Constantia? Wat is eigenlijk jouw privé Obsessie met v.d.Broeke en meer nog met Stan? Je komt op KDW alleen maar wat geheimzinnigheden verkonden en privé boodschapjes aan Stan. (Daar worden lezers van KDW nogal mal van.) Welke waarheid moet er precies worden geopenbaard?
      Ik vraag me eerder af welke connecties v.d.Broeke, zijn Stan en boef Joran eigenlijk delen, als Stan Joran al zes jaar kent (als ik het goed begreep) weet Stan misschien wel meer dan de onderzoekende recherche. En als je toch privé boodschapjes hebt aan Stan, nou hier een van mij: Zeg Stan, kan het je eigenlijk wel iets schelen, dat er ook slachtoffers bestaan, in de achtergeblevenen, van de mogelijk tweevoudige moord van jullie Van der Sloot? Met wie moeten we dan meer medelijden hebben, met jullie geliefde boef, of met de achtergeblevenen in de moordzaken?

      Log in to Reply
      • Ragnar764 says

        26 February 2014 at 15:43

        @Theo, Joran had toch al psychische problematiek, hoewel ik me soms wel eens afvraag wat nu het verschil is tussen in wezen “echt slecht” zijn, of “kwaadaardig gestoord” en wanneer iemand nu echt toerekeningsvatbaar verklaard kan worden of juist weer niet.

        Dus in hoeverre ons gedrag gedetermineerd wordt door ons brein.
        Met de criminologie komt er wel steeds meer aan het licht.

        Maar het blijft allemaal triest, zeer zeker ook voor de nabestaanden, afijn, een gevangenis in Peru is nu niet bepaald een hotel, maar toch was Joran bang om uitgeleverd te worden aan de U.S. om daar zijn detentie voort te zetten, wel begrijpelijk overigens, want in de U.S. worden in veel gevangenissen gedetineerden niet eens tegen zichzelf beschermd.

        Log in to Reply
        • Renate1 says

          26 February 2014 at 16:33

          Ik denk niet dat de situatie in gevangenissen in Peru beter is dan in de VS, maar ik vermoed dat Joran in de gevangenis in Peru een bepaalde status heeft gekregen en natuurlijk de mogelijkheid heeft om met geld bepaalde privileges te kopen, hetgeen in de VS vermoedelijk minder mogelijk is.

        • Ragnar764 says

          26 February 2014 at 17:24

          Dat was eerst inderdaad de situatie maar de vader van het vermoorde meisje (een rijke zakenman met blijkbaar nogal veel invloed) heeft ervoor gezorgd dat Joran uiteindelijk in één van de minder goed bekende gevangenissen terecht kwam.

        • Renate1 says

          26 February 2014 at 19:47

          Dat weet ik niet. Per slot van rekening wordt hij er ook van verdacht de hand te hebben gehad in de verdwijning van een Amerikaans meisje, waarvan de ouders ook nogal wat invloed hebben.
          Het feit dat een gevangenis als minder goed bekend staat, wil nog niet zeggen dat iemand daar geen privileges, of bescherming kan kopen. Naar ik meen gaf hij gevangenen les in het Engels en ik vermoed dat daar in een gevangenis in de VS iets minder behoefte aan is.

        • Theo v.bergen says

          26 February 2014 at 18:30

          @Ragnar,
          wat me opvalt, als je tenminste de criminaliteit in Nederland wat volgt, dat Nederland toch vooral bekend is in de wereld als het land met het meest tolerant drugsbeleid, het land van hoererij en vrouwenuitbuiting (in geen enkel land bestaat het nachtelijk algemeen commercieel program uit hoererij en paranormale oplichterij) en de criminaliteit in Nederland is behoorlijk hard, op het schokkende af. Je zou dus wel menen dat Nederland flink bergafwaarts aan het gaan is.
          Van der Sloot lijkt me ook een echte manipulator, misschien heeft hij de directeur van de gevangenis omgekocht en zich allerlei luxe privileges verschaft. In Amerika had hij die kansen niet (in de staat Texas bestaat nog de doodstraf.) Daar hadden ze de man al letterlijk afgemaakt. Net zoals je zelf meent.

        • Renate1 says

          26 February 2014 at 19:49

          Hoezo bergafwaarts? Ik zie prostitutie niet als een teken van het bergafwaarts gaan van de Nederlandse maatschappij. Natuurlijk zullen er mensen gedwongen in de prostitutie zitten, net zo goed als er mensen tot andere activiteiten gedwongen worden. Uitbuiting komt ook in andere sectoren van de maatschappij voor. Er zijn ook genoeg vrouwen die er zelf voor kiezen om in de prostitutie te gaan.

        • Theo v.bergen says

          26 February 2014 at 21:08

          Ik bedoel meer de nachtelijke openbare prostitutie op commerciële tv, als je dat allemaal o.k. vind moet je er met je kinderen naar kijken, en ik had het over de toename aan geweld, en dan bedoel ik extreem geweld, als je weleens naar misdaadprogramma’s kijkt. En achter die commerciële prostitutie en Astro teevees zitten grote uitbuiters. Maar je moet schijnbaar in een ander land wonen en leven om te zien hoever Nederlanders in dat alles zijn doorgeslagen.

        • Ragnar764 says

          27 February 2014 at 00:03

          Ook het extreme geweld neemt in Nederland steeds ernstiger vormen aan, dat zag ik recentelijk wel weer op Opsporing verzocht, waarbij een beveiligingsambtenaar door zes man werd elkaar getrapt.

          Dan nog al die bejaarde mensen die bij overvallen zwaar worden mishandeld, daar zou Teeven eens wat meer aan moeten doen, i.p.v. zich druk te maken over verketterde Oegandese homo’s en ons landje weer binnen te halen, alsof het hier al niet vol genoeg is, geef ze dan desnoods asiel in Noorwegen of Zweden, daar is tenminste ruimte genoeg.

        • Renate1 says

          27 February 2014 at 14:54

          Neemt het geweld inderdaad toe, of is er alleen meer aandacht voor?

          Ik zie niet in waarom we mensen die om hun seksuele geaardheid vervolgd worden, niet zouden helpen. Mensen die daar tegen zijn, moeten zelf maar naar het een of andere ontwikkelingsland verhuizen, dan leren ze misschien dat het in Nederland helemaal nog niet zo slecht is.

        • Ragnar764 says

          26 February 2014 at 23:49

          Als vrouwen gedwongen in de prostitutie zitten is natuurlijk een zeer kwalijke zaak, daar zou rücksichtslos tegen moeten worden opgetreden.

        • Ragnar764 says

          26 February 2014 at 23:46

          Theo: Met Nederland gaat het inderdaad flink bergafwaarts, van Agt had het destijds al over het “ethisch reveil” en de veelbesproken opmerking van Balkende over de VOC mentaliteit schoot ook een ieder in het verkeerde keelgat.

          Zo had ik het niet helemaal gesteld, lees mijn vorige post nog maar eens. Voordat ze in Texas trouwens de doodstraf krijgen, kunnen ze nog wel tien jaar of langer in de dodencel moeten verblijven.
          De doodstraf is lang niet in elke Amerikaanse staat van toepassing. Vaak wordt het omgezet in levenslang.

          Zover het Natalee Holloway betreft, over haar verdwijning is niet echt duidelijkheid, een theorie is dat het best eens zo zou kunnen zijn dat ze onder invloed van alcohol en drugs van het balkon is gevallen en Joran en zijn vrienden plotseling met een stoffelijk overschot opgescheept zaten en om maar van alle verdenkingen gevrijwaard te blijven het lijk in zee hebben gedumpt.
          Kort daarop overleed plotseling zijn vader, zijn steun en toeverlaat en toen sloeg Joran op drift, maar zelfs de moord op Stephany Flores is nog steeds omstreden.
          Maar in Peru nemen ze het nu eenmaal met de bewijslast niet al te nauw.

          http://www.crimescenegroningen.nl/nieuws/joran-van-der-sloot-in-de-val-gelokt/

      • Constantia Oomen says

        26 February 2014 at 17:36

        Stan e-mailt me soms, en ik e-mail hem dan meestal terug. Ik weet niet waarom ik ‘geobsedeerd’ ben met Robbert en Stan, als je er op staat dat zo te noemen, maar de feiten wijzen uit dat ik dat inderdaad ben.

        Of Stan onder de indruk is van mij weet ik niet, maar ik blijf om de een of andere reden betrokken, telkens als ik wilde afhaken, zijn er zaken die me ‘terugroepen’.

        Ik vind het heel erg wat er met Natalee is gebeurd, alhoewel je dat niet aan mij vroeg, maar aan Stan.

        Log in to Reply
        • Theo v.bergen says

          26 February 2014 at 22:05

          Dat spreekt nogal vanzelf dat ik het niet aan jouw vroeg,
          het gaat er niet om dat ‘jij’ dat erg vind, maar ik begrijp niet waarom Van den Broeke vindt dat je medelijden moet hebben met iemand, die zelf niet één woord rept van berouw, maar ook Van den Broeke hoor ik er niet over, wat de achtergeblevenen tevens is aangedaan.
          Hij vind dat mensen met Joran medelijden moeten hebben, die zelf geen woord van spijt betuigd. Dat zou toch tenminste een éérste stap zijn op weg naar wat ik menselijkheid noem. (Niet moraliserend bedoelt.)

        • Theo v.bergen says

          27 February 2014 at 12:13

          Wellicht ben je betrokken door de naam Stan, Stan en (voormalig) Sten Oomen 🙂 Wat delen jullie elkaar zoal mee, laat hij je weten dat hij er niks aan kan doen dat hij een geboren oplichter en bedrieger is? Volgens neurologen kan een mens er sowieso helemaal niks aan doen, er bestaat geen vrije wil, de mens wordt maar wat gedreven en handelt uit spontane ingevingen en opwellingen vanuit het brein. Nu moet men dat nog voldoende bewijzen voor het gerecht, dan kan men iedere moordenaar op grond daarvan vrijspreken.
          Ik vrees evenwel dat los van jouzelf, Robbert en zonen bij mensen geen haar meer raken, de man kan beter gaan vissen vangen.

        • Ragnar764 says

          27 February 2014 at 13:32

          @theovbergen:disqus
          “Volgens neurologen kan een mens er sowieso helemaal niks aan doen, er bestaat geen vrije wil, de mens wordt maar wat gedreven en handelt uit spontane ingevingen en opwellingen vanuit het brein”.

          Nee, je hebt altijd wel een keuze, wat er ook allemaal onder de oppervlakte mag borrelen, mits je goed alert bent en niet functioneert op de automatische piloot, maar dit roept natuurlijk toch weer de vraag op waar die keuze dan op is gebaseerd, het is (m.i.) een soort van vrijheid in gebondenheid, maar Theo, hoe zit dat met mensen die behept zijn met ernstige psychiatrische stoornissen of zwaar geestelijk gehandicapten, dus mensen die handelingsonbekwaam zijn, die worden niet volledig gedetermineerd door hun brein?

          Hoe zie jij dat dan.

        • Theo v.bergen says

          28 February 2014 at 12:30

          Je zegt al twee dingen: “mits je goed alert bent”, en “niet functioneert op de automatische piloot”, probeer dat bijvoorbeeld maar eens uit wanneer je kwaadheid voelt opwellen, of door een of ander emotie wordt overmeesterd. Waarschijnlijk handelen mensen doorgaans dan automatisch, alert zijn schijnt eerder een uitzondering. Mensen met ernstige psychiatrische stoornissen of geestelijk gehandicapten zijn, dat lijkt me wel voor de hand, ernstig gelimiteerd in hun vrijheid. Niet wilsonbekwaam of iets dergelijks, (een raar woord vind ik dat) dat meende men blijkbaar eerder vroeger a.g. psychiatrische patiënten. Maar als je dit allemaal meeneemt, hoeveel heeft een mens dan uiteindelijk te willen?

        • Ragnar764 says

          28 February 2014 at 16:48

          Theo: Waartoe je als mens ten diepste wordt gedreven, weten we natuurlijk niet, als de primaire levensbehoeften ingevuld zijn kortom we ons een fatsoenlijke levensstandaard ten deel valt, gaan we verder over ons bestaan nadenken.
          Waar dat toe leidt kun je wel lezen op de filosofische blogs, ook niets mis mee om over je bestaan te reflecteren, zolang het maar niet tot existentiële onvrede gaat leiden. Dan blijft het een leuke bezigheidstherapie, want het “niet weten” roept toch vaak en begrijpelijk natuurlijk onmacht op, ik denk dat de Zenboeddhisten (want Boeddhisten heb je ook weer in vele soorten en maten, tot aan reïncarnatie gelovigen aan toe) wel gelijk hebben met hun bewering dat alles illusoir is, dat weten we dan in ieder geval, dan genieten we maar van het illusoire, want je bent er nu eenmaal en het leven is te kort om erover te gaan kniesoren.
          Handelingsonbekwaam of wilsonbekwaam is inderdaad wel een beetje een kille juridische term, maar is volgens mij nog steeds in zwang.

        • Constantia Oomen says

          27 February 2014 at 18:42

          Als je dezelfde naam hebt, schept dat een beetje een band, dat is menselijk. Maar het is meer dan dat.

          Waar we over emailen: voornamelijk over het laten testen van Robbert en waarom Stan en Robbert geen skeptici willen. En wat ze wel willen.

          Soms ontvang ik emailtjes en foto’s van Robbert, zoals gisteravond. Hij leek niet erg blij te zijn met mijn posten op KDW en volgens mij is hij ook jaloers dat Stan en ik met elkaar emailen. 🙂

  7. Constantia Oomen says

    28 February 2014 at 21:26

    Nog wat afbeeldingen om het geheugen op te frissen:

    Log in to Reply
    • Theo v.bergen says

      1 March 2014 at 20:15

      He Constantia,
      geen discriminatie naar Gays hé 🙂
      Van één weet ik het zeker, hij roddelt ook als een ‘wijf’ (sorry.)

      Log in to Reply
  8. Constantia Oomen says

    5 March 2014 at 15:46

    En ja hoor, Robbert weet waar Natalee Holloway begraven ligt.
    De FBI zal Robbert steeds interessanter vinden.

    Hee Robbert, als je mij emailt, laat je een heel ander gezicht zien. Het moet zwaar voor je zijn altijd zo beschaafd te praten als de camera draait. Doe eens zo tegen een journalist zoals je tegen mij doet. 🙂 Dan snapt iedereen het wel. Misschien zelfs Janet Ossebaard, hoewel: dat lijkt me een milage te ver.

    http://www.youtube.com/watch?v=HcZH3Zi-iaA&sns=tw

    Log in to Reply
  9. Constantia Oomen says

    16 March 2014 at 23:51

    Robbert heeft de videoclip over Natalee weggehaald. Ik denk dat hij een belletje heeft gehad van de FBI en Interpol. Misschien van de moeder van Natalee Holoway? Ik had de clip gedownload, daar heb je een handige tool voor in Firefox.

    Log in to Reply

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Primary Sidebar

Steun ons via:
Een aankoopbol.com Partner (meer info)
Of een donatie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Skeptic RSS feed

  • Skepsis
  • Error
  • SBM
Graancirkels op European Skeptics Congress 2024
7 May 2025 - SkepsisSiteBeheerder
Graancirkels op European Skeptics Congress 2024

Voordracht van Francesco Grassi op ESC2024 in Lyon.Lees meer Graancirkels op European Skeptics Congress 2024 › [...]

SKEPP wordt 35… en dat vieren ze!
27 April 2025 - SkepsisSiteBeheerder
SKEPP wordt 35… en dat vieren ze!

Onze Belgische zusterorganisatie SKEPP bestaat dit jaar 35 jaar. Op zaterdag 10 mei vieren ze dat met een mooi programma. Hoofdgast is de bekende skepticus en emeritus hoogleraar psychologie Chris French die onlangs ook tot erelid van SKEPP werd benoemd.…Lees meer SKEPP wordt 35… en dat vieren ze! › [...]

Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft
7 April 2025 - Pepijn van Erp
Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft

Professor Gerard ’t Hooft had al een Nobelprijs op zak, maar kan sinds dit weekend nog een van de meest prestigieuze onderscheidingen in de wetenschap op zijn indrukwekkende palmares bijschrijven: hij kreeg de Special Breakthrough Prize in Fundamental Physics! ’t…Lees meer Breakthrough-prijs voor Gerard ’t Hooft › [...]

RSS Error: A feed could not be found at `https://skepp.be/feed`; the status code is `404` and content-type is `text/html; charset=UTF-8`

Breathing Easy: Treating Allergic Rhinitis
8 May 2025 - Scott Gavura

Spring is a miserable season for those with seasonal allergies. There are effective drug- and non-drug measures that can control most symptoms effectively. The post Breathing Easy: Treating Allergic Rhinitis first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Pig Heart Xenografts for Infants
7 May 2025 - Steven Novella

Organ transplant is a potentially lifesaving medical intervention, but there is a critical lack of donor organs. Even in a wealthy country like the US, there are about 100,000 people on the waiting list for an organ transplant, but only about 23 thousand organs become available each year. About 6 thousand people die each year while on the waiting list. For this […] The post Pig Heart Xenografts for Infants first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Dear President Trump: Jealous Deep State Haters and Losers Want to Destroy YOUR Genius, Lifesaving, Nobel-Prize Winning Achievement. YOUR Vaccine.
6 May 2025 - Jonathan Howard

You've proven your haters wrong over and over again. As the most POWERFUL man in the world, and one of the most BRILLIANT men every to live, you can do it all with one quick phone call. The post Dear President Trump: Jealous Deep State Haters and Losers Want to Destroy YOUR Genius, Lifesaving, Nobel-Prize Winning Achievement. YOUR Vaccine. first appeared on Science-Based Medicine. [...]

Recente reacties

  • Klaas van Dijk on Bedenkingen bij het rapport over oversterfte van Ronald Meester en Marc JacobsOp https://archive.is/1Exnu staat een gearchiveerde versie van een recente posting van Ronald Meester op LinkedIn. In deze posting verwijst
  • Klaas van Dijk on Bedenkingen bij het rapport over oversterfte van Ronald Meester en Marc JacobsEen verbeterde versie van Hoofdstuk 6 van dit rapport van Ronald Meester en Marc Jacobs is op 22 april 2025
  • Hans1263 on Volgens Maurice de Hond beschikt hij over telepathische gavenHet filmpje waarin hij een trucje met Jeroen Pauw uithaalt, bewijst natuurlijk helemaal niets, ja misschien het denkniveau van De
  • Renate1 on De linke weekendbijlage (17-2025)En de paashaas is er snel vandoor gegaan,
  • Hans1263 on De linke weekendbijlage (17-2025)@Renate1 Nee, de paashaas heeft het in een mandje op zijn rug. 😅😅😅

Archief Kloptdatwel.nl

Copyright © 2025 · Metro Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in